نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 14:53

تبیین وحشی‌گری رژیم اشغالگر قدس از دیدگاه رئیس انجمن جراحان عروق ایران

رئیس انجمن جراحان عروق ایران، بمباران رژیم اشغالگر قدس به بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کرد و گفت: این جنایات هولناک را کادر درمان و پزشکان که برای نجات جان انسان‌ها تلاش‌های وافری می‌کنند، بیشتر درک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا ظفر قندی، رئیس انجمن جراحان عروق ایران امروز در آیین آغازین کنگره میان‌دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران ضمن محکوم کردن حمله رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه، اظهار کرد: جنایت هولناک حمله وحشیانه رژیم منحوس اشغالگر قدس به یک بیمارستان در غزه را جامعه پزشکی بیشتر درک می‌کند. 

وی با اشاره به تلاش کادر درمان برای نجات جان یک بیمار، افزود: ما جراحان عروق برای نجات یک بیمار که دچار ترومای عروق می‌شوند تمام تلاش خود را ساعاتی به کار می‌گیریم تا بیماری را نجات دهیم و وقتی بمباران هولناکی در این سطح رخ می‌دهد را نمی‌توان نامش را جز طغیانگری و وحشی‌گری توصیف کرد. 

رئیس انجمن جراحان عروق ایران با اشاره به خوی غیرانسانی رژیم موقت صهیونیستی، گفت: تلاش‌های خالصانه یک پزشک در یک‌لحظه‌ای با رفتار غیرانسانی و فارغ از چارچوب تسلیحاتی از بین رفته و جان افراد زیادی که نیاز به مراقبت پزشکی داشته‌اند، گرفته می‌شود و این را هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بپذیرد. 

ظفر قندی با اشاره به اینکه تخصص جراحی عروق، جزو موارد اورژانسی است و زمانی تنها در دو یا سه استان، متخصص جراحی عروق وجود داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمام استان‌ها جراح عروق متبحر حضور دارد و این موضوع بسیار امیدبخش است. 

وی برنامه‌ریزی را عامل پویایی و حرکت انجمن‌های علمی عنوان کرد و گفت: انسجام در فعالیت‌های انجمن جراحان عروق حاصل مشارکت جمعی است. 

رئیس انجمن جراحان عروق ایران با تأکید بر شناسایی نقاط ضعف و قوت برای گام برداشتن در مسیر موفقیت، گفت: باوجود پیشرفت‌های خوب درزمینه‌ی جراحی عروق باید نسبت به کاهش داوطلبان ورود به این رشته حساس بوده و برای رفع مشکل کمبود متخصصان این رشته چاره‌اندیشی کنیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542454

مهمترین اخبار ایران و جهان: