نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 20:54

پبشرفت ۷۰ درصدی آبرسانی به ۱۶۰ روستای همدان

استاندار همدان با بیان اینکه امسال طبق قرارداد با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن‌ مجتبی(ع) ۱۶۰ روستا آبرسانی خواهد شد گفت: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز همایش بزرگ دهیاران استان با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، مهیار نورعلی معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، جعفر کریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی، رضازاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی توسعه روستایی، معاونین استاندار، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخشداران و دهیاران استان برگزار شد.

در این برنامه ضمن رونمایی از سامانه‌ی پایگاه داده متمرکز اطلاعات مکانی روستاهای استان(gis) از دهیاران برتر استان تجلیل شد.

استاندار همدان در این مراسم اظهار کرد: همدان در صدور اسناد اراضی کشاورزی و تهیه نقشه‌ کاداستر به مساحت ۲۳۴ هزار و ۶۹۴ هکتار در ۱۶۴ پلاک و رفع تداخلات به مساحت ۵۲۳ هزار و ۶۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد آبرسانی به روستاهای استان را یکی از موضوعات اولویت‌دار در محرومیت‌زدایی عنوان کرد و افزود: با عزم و اراده دولت بحران آب در شهر و روستاها در حال رفع است.

وی با بیان اینکه امسال طبق قرارداد با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن‌ مجتبی(ع) ۱۶۰ روستا آبرسانی خواهد شد تاکید کرد: ۷۰ درصد این پروژه نیز پیشرفت داشته که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

استاندار همدان ادامه داد: همچنین طبق این توافقنامه در طی سه‌ سال ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیز آبرسانی خواهند شد.

وی ایجاد مسکن روستایی اشتغال‌محور را طرح ابتکاری استان همدان عنوان کرد و گفت: در این طرح طبقه‌ همکف به کارگاه اشتغال و طبقه فوقانی به اسکان خانوار اختصاص می‌یابد.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: رویکرد مسکن اشتغال‌محور، ایجاد درآمد پایدار برای روستائیان و تثبیت جمعیت روستا را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: از ۱۶۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، تعداد ۱۱۰ هزار و ۵۸ واحد بهسازی و نوسازی شده است.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه نباید فاصله‌ای بین مردم و نماینده حاکمیت در روستاها وجود داشته باشد افزود: آنچه خیر و صلاح مردم در روستاها و در راستای سیاست‌های دولت است، باید تلفیق شود.

وی اظهار کرد: دهیاران باید در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند و هزینه‌ها را تأمین کنند.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: دهیاران در انتخابات باید مستقل باشند و در فضای مشارکت حداکثری فعالیت کنند و از سوگیری سیاسی خودداری کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان نیز اظهار کرد: دولت مردمی ایران قوی در ارتقای کیفیت زیست روستایی در تمام شئون اهتمام جدی دارد.

مازیار عبدی با اشاره به اهمیت نقش دهیاران در آبادانی و پیشرفت روستا و حل مشکلات آن گفت: دهیاران به عنوان مدیران نخستین واحد در تقسیمات کشوری از عوامل مؤثر در توسعه روستاها به شمار می‌روند.

و‌ی توسعه شهری را نیز مدیون و مرهون توسعه و پیشرفت پایدار روستاها عنوان کرد و خواستار توجه به این مهم شد.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز با بیان اینکه روح روستاها باید حفظ شود افزود: دولت سیزدهم با برنامه جامع نسبت به روستاها رویکردی عملیاتی و اجرایی دارد.

نورعلی با بیان اینکه روستاها باید مولد باشند مصرف‌گرایی را آفت روستانشینی عنوان کرد و گفت: تسهیلات طرح های  درآمدزا بدون محدودیت در اختیار دهیاران قرار می‌گیرد.

وی گردشگری را نقطه ی قوت طرح‌های درآمدزا در روستاها دانست و تقویت این بعد از ارکان توسعه را از سوی دهیاران با همراهی مجموعه دولت خواستار شد‌.

در پایان جلسه معاون امور دهیاری‌ها و مدیران کل سازمان در قالب یک نشست صمیمانه به پرسش و درخواست دهیاران پاسخ دادند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542954

مهمترین اخبار ایران و جهان: