نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 18:44

پیام تسلیت مسئولان در پی ارتحال مرثیه خوان حرم رضوی

در پی ارتحال حجت الاسلام والمسلمین ماهرخسار، ذاکر اهل بیت و مرثیه خوان مطرح حرم مطهر امام رضا (ع) جمعی از مسئولان کشوری و لشکری با پیام های جداگانه ای فقدان این ارادتمند به ساحت مقدس اهل بیت را تسیلت گفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید جعفر ماهرخسار مداح اهل بیت (ع) پس از تحمل یک دوره بیماری، عصر دیروز در یکی از بیمارستان‌های مشهد به دیار حق شتافت. این مداح اهل بیت(ع) که ۵۰ سال سابقه مرثیه‌خوانی در حرم علی بن موسی الرضا(ع) و بیش از ۳۵ سال مداحی در مکه و مدینه را در کارنامه داشت امروز بر روی دستان زائران و مجاوران امام رضا (ع) تشییع و پس از اقامه نماز توسط امام جمعه مشهد به خاک سپرده شد.

در پی ارتحال این ذاکر اهل بیت، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری به ارسال پیام های جداگانه ای فقدان این مرثیه خوان حرم رضوی را تسلیت گفتند. از ساعتی پس از درگذشت حجت الاسلام ماهرخسار، رییس جمهور، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس، فرمانده سپاه امام رضا (ع) این ضایعه غم انگیز را تسلیت گفتند.

ذاکر محبوب در بین اهالی مشهد

ساعتی پیش نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سیدجعفر ماهرخسار را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

من مات علی حب آل محمد مات شهیدا

رحلت ذاکر و نغمه سرای مجاور بارگاه شریف رضوی، مرحوم سید جعفر ماهرخسار موجب تاثر و تالم شد.

انتخاب شعر و مدح صحیح، خضوع و توجه به سنت های اصیل مرثیه خوانی، از او ذاکری محبوب بین اهالی مشهد مقدس و زایئران آن حریم قدسی ساخته بود.

از خداوند سبحان برای وی همنشینی با مولایمان حضرت رضا علیه السلام و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

۵۰ سال مداحی در حرم مطهر رضوی

همچنین رییس مجلس در پیامی فقدان این ذاکر را تسیت گفته است. در پیام محمدباقر قالیباف آمده است:

درگذشت پیرغلام و مداح مخلص آستان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ، مرحوم حاج سید جعفر ماهرخسار، موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان بیش از ۵۰ سال، لحن خوش و صوت ملکوتی خویش را در خدمت به ترویج شعائر اسلامی، مرثیه‌سرایی و ذکر فضائل اهل‌بیت‌علیهم‌السلام و احیای جلسات روضه و مجالس مذهبی صرف کرد.

ضمن عرض تسلیت به جامعه مداحان و پیرغلامان، خادمان و مجاوران امام رئوف(ع) و خانواده گرامی، برای روح بلند ایشان، علودرجات و رضوان‌الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

عمری برای خدمت آستان ائمه اطهار

متن پیام تسلیت یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به شرح ذیل است:

وَ بَشَیرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إذَا أصابَتْهُمْ مُصِیبْهُ قَالُوا إنْا لِلّهِ وَ اِنْا إلَیْهِ رَاجِعُون
ضایعه درگذشت خادم بارگاه منور رضوی و مداح و مرثیه سرای اهل بیت (علیهم السلام) حجت الاسلام حاج سید جعفر ماهرخسار که عمر با برکت خویش را صرف مداحی اهل بیت (ع) و خدمت به آستان ائمه اطهار کرده بود را تسلیت عرض می‌نمایم.

این دلداده آستان حضرت رضا(علیه السلام) که نوای سوزناکش برای خادمان، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی آشناست عمر بابرکت خود را در مسیری صرف کرد که امروز ان شالله دستگیر او خواهد بود.
از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و خانواده محترم وی صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

صفای دل‌های زائران حرم رضوی

همچنین در متن پیام حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آمده است:

درگذشت پیرغلام و ستایشگر عالیقدر بارگاه حضرات معصومین علیهم السلام، خاصه حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، حجت‌الاسلام حاج سید جعفر ماهرخسار باعث اندوه محبین اهل بیت علیهم‌السلام شده است. 

ایشان عمر با برکت خویش را در ستایش آستان آل الله گذراند و زوار حرم رضوی با نوای او، دل‌های خویش را صفا می‌دادند.

مصیبت وارده را به عموم محبان خاندان عصمت و طهارت، جامعه مداحان و خانواده‌ معزز ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و علو مرتبت مسألت می‌نمایم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541398

مهمترین اخبار ایران و جهان: