نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1403 - 11:48

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر امروز در استان خبر داد و گفت: برای شرایط موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، فاطمه زارعی امروز،  اظهار داشت: براساس الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی از عصر امروز با نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید، گردو خاک، وقوع رگبار، رعد و برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاع تشکیل مه تا روز شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش‌بینی است، احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: برای شرایط موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است. بر این اساس خودداری از سفرهای غیر ضروری، عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع، خودداری از اتراق، چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و آمادگی نهادهای خدمت رسان مرتبط با مدیریت بحران توصیه می‌شود.

زارعی گفت: در شبانه روز گذشته سربیشه و خضری دشت بیاض با حداقل دمای 11 درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین و نهبندان با حداکثر دمای 35 درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین 16 و 28 درجه سلسیوس بالای صفر بوده است.

انتهای پیام/ 252/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1708054

مهمترین اخبار ایران و جهان: