نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 10:31

مساجد انسان ساز است

گناوه- امام جمعه گناوه با بیان اینکه مساجد آثار و برکات زیادی در جامعه دارد گفت: مسجد انسان ساز و محل ذکر و یاد خدا و مبارزه با شیطان است و باید این سنگرها را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی چهارشنبه شب در آئین افتتاح مسجد امام حسین (ع) گناوه با تبریک میلاد با سعادت امام زمان (عج) اظهار داشت: یکی از مراکز مهمی که خداوند نسبت به آن عنایت دارد، مسجد است و امشب در ایام مبارک میلاد با سعادت امام زمان (عج) یکی از مساجد در شهر گناوه افتتاح می‌شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به آیات قرآن درباره اهمیت مساجد گفت: در دوران دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام از مساجد به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شدند و لذا امام خمینی (ره) نیز فرمودند «مساجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید و نگذارید سنگرها خالی شود»

وی ادامه داد: مسجد محل جنگ با شیطان درونی و بیرونی و مهمترین مرکز اعتقادی، عبادی، سیاسی، اجتماعی جامعه است.

مساجد انسان ساز است

امام جمعه گناوه ادامه داد: امروز نیز در همین سنگرها و مساجد باید سربازان و نیروهای خود را تربیت و پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه قوام و عمران یک مسجد به امام جماعت مسجد بستگی دارد گفت: خداوند در سوره توبه چهار ویژگی ایمان به خدا، ایمان به روز قیامت، اقامه نماز و پرداخت زکات را برای کسانی بیان فرموده که مساجد را تعمیر می‌کنند.

وی بیان کرد: مساجد خانه خدا است و آثار و برکات زیادی دارد و ساخت مسجد صدقه جاریه است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: مسجد انسان ساز و محل ذکر و یاد خدا و مبارزه با شیطان است و لذا اولین کار فرهنگی پیامبر گرامی اسلام (ص) بعد از هجرت به مدینه ساخت مسجد «قبا» بود.

مساجد انسان ساز است

امام جمعه گناوه یادآور شد: خداوند در سوره توبه درباره مسجد قبا فرمود که این مسجد بر اساس تقوا ساخته شده است، در برابر مسجدقبا، منافقین و مسجد «ضرار» و نفاق را درست کردند.

وی گفت: امروز نیز عده‌ای تلاش می‌کنند از پایگاه‌های دینی و فرهنگی و مقدسات استفاده ابزاری کنند لذا همه ما باید هوشیار باشیم و سنگرها را حفظ کنیم و نگذاریم این سنگرها خالی شود.

اقامه نماز به امامت امام جمعه گناوه و مولودی خوانی به مناسبت میلاد باسعادت امام زمان (عج) از بخش‌های دیگر این آئین معنوی بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1082598

مهمترین اخبار ایران و جهان: