نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 00:38

خانواده‌ها به اردوهای راهیان نور توجه داشته باشند

امام جمعه میامی از خانواده‌ها خواست تا به اردوی راهیان نور توجه داشته باشند و گفت: دانش آموزان در این سفر به اوج معنویت می‌رسند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در جمع مردم میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر همزمان با شامگاه یکشنبه ضمن بیان اینکه تقرب به خداوند متعال ارزش بالایی دارد که هیچ چیز با آن قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: استقلال کنونی کشور ایران دستاورد صدها هزار نفر انسان فداکار است که تک تک‌شأن قرب الهی را با مجاهدت در راه خدا کسب کردند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین کارخانه‌های انسان سازی رفتن به راهیان نور است، افزود: مناطق جنگی یک بار توسط جوانان دیده شود چرا که اثر عجیبی در فرزندان به وجود می‌آورد.

حضور در مناطق جنگی بهترین درس اخلاق

امام جمعه میامی با بیان اینکه خانواده‌ها فرزندانشان را به راهیان نور بفرستند چرا که فرزندان در این سفر به اوج معنویت می‌رسد، تاکید کرد: بهترین درس اخلاق در ایام نوروز رفتن به مناطق جنگی است.

عزیزی با بیان اینکه مشارکت جوانان در دفاع مقدس با ایثار همراه بود، گفت: جوانان ما باید با این ایثارگری‌ها آشنا شوند و بدانند که پدران و مادران این سرزمین فرزندانشان را با دعا به جنگ می‌فرستادند و بدرقه کرده و از این بابت از خداوند شکرگزاری نیز می‌کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند شهید و ایثارگری کهنه شدنی نیست و این امر، موتور حرکت یک جامعه محسوب می‌شود بیان کرد: هر چه داریم به خاطر وجود شهدا است لذا باید مراقب باشیم از شهدا غفلت نشود.

پاسداری خون شهدا

امام جمعه میامی با بیان اینکه پاسداری از خون شهدا برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: برای شهدا باید همان مقامی را قائل شویم که خداوند متعال در قرآن فرموده شهدا ناظر و شاهد هستند و نزد خدا روزی می‌خورند.

عزیزی به مقوله درختکاری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اگر همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند هر کس سه نهال بکارد شاهد هستیم که در طول کمترین مدت، فضای سبز بسیار بزرگی را خواهیم داشت، گفت: درخت کاری باید به خوبی ترویج شود.

وی همچنین با بیان اینکه عوامل مسمومیت‌های اخیر دانش آموزان باید شناسایی شوند و اشد مجازات برایشان مقدر شود، گفت: معصوم ترین قشر جامعه درگیر این موضوع شده و خانواده‌ها را دچار هراس کرده است لذا هدف دشمن شکستن امنیت و تعطیلی مدارس و تعطیلی رشد مدارس در ایران است در نتیجه از تهمت پراکنی علیه دین فروگذار نمی‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1089554

مهمترین اخبار ایران و جهان: