نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 10:51

لزوم استفاده از ظرفیت حیاط مدارس بافت تاریخی برای پارکینگ نوروزی

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌ اسلامی شهر یزد گفت: ظرفیت حیاط برخی مدارس در بافت تاریخی برای پارکینگ و استقرار خودرو ها در ایام نوروز استفاده خواهد شد‌.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، بی‌بی فاطمه حقیرالسادات صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران اظهار کرد: اکثر بناهای تاریخی در محدوده ۲۰۰ هکتاری بافت تاریخی وجود دارند که ۳۸ ورودی دارد و ۱۸ ورودی آن امکان تردد خودرو هست اما به دلیل معابر با عرض کم در بافت، رفت و آمد خودرو‌ها باعث ترافیک می‌شود.

وی افزود: در بافت تاریخی استفاده از معتمدین و همچنین جوانان محلی در تسهیل گری، کنترل و مدیریت حمل و نقل در کنار نیرو های پلیس راهور، نیروهای انتظامی، نیرو های شهرداری و میراث می‌تواند بسیار مؤثر باشد. ‌

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی با اشاره با این‌که سال‌های گذشته در ایام عید با همکاری مردم محلی و نیرو های پلیس ۹۷ درصد ترددهای موتورهای غیر بومی در محدوده بافت جلوگیری شد گفت: مقرر شد تعدادی از اهالی به خصوص جوانان محلی و ساکن در بافت تاریخی لباس متحد الشکل، کارت شناسایی در ایام نوروز در بحث ترافیک بافت کمک کنند.

حقیرالسادات  تصریح کرد: در شش ورودی اصلی بافت تاریخی که بیشترین اماکن تاریخی در آن متمرکز است از عبور و مرور ماشین و موتور های افراد غیر بومی به طور جد جلوگیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: هتل داران نیز ملزم هستند مسافران را برای پارک خودرو ها به نزدیک ترین پارکینگ در بافت هدایت کنند تا ماشین وارد بافت نشود.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1076354

مهمترین اخبار ایران و جهان: