نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 15:34

یازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود

قم- سخنگوی مجلس خبرگان رهبری از برگزاری یازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دوم و سوم اسفند ماه سال جاری در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های یازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: یازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دوم و سوم اسفند ماه سال جاری در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این اجلاس از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه آغاز و تعداد ۱۶ نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری نطق‌های خود را ایراد خواهند کرد و در روز پنجشنبه نیز زیارت مرقد امام راحل و دیدار با مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های این اجلاسیه است.

آیت الله خاتمی افزود: کمیته ۵ نفره در راستای بررسی محورهای بیانیه پایانی اجلاس همکاری خواهند کرد.

وی گفت: توجه به دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی مردم از موضوعاتی است که نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نسبت به آن اهتمام دارند و به همین دلیل وزیر اقتصاد برای ارائه گزارش و ارائه برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم به این اجلاس دعوت شده و چند نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز نظرات خود را بیان خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری در دوره کرونا که محدودیت‌هایی در کشور وجود داشته است، برنامه‌ها و جلسات مختلفی را برگزار کرده که برپایی اجلاسیه رسمی، همچنین کمیسیون‌های مختلف و بررسی و تصویب قانون جدید انتخابات مجلس شورای خبرگان از جمله این برنامه‌ها بوده است.

قانون جامع مجلس خبرگان رهبری تدوین و تصویب شده است

آیت‌الله خاتمی عنوان داشت: مجلس خبرگان رهبری در راستای سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است با هدف بررسی و رفع نقایص و متناسب سازی شرایط، قانون جامع را در هفت فصل با ۳۵ ماده و ۲۳ تبصره تدوین و تصویب کرده و قانون جدید از این پس مبنای برگزاری انتخابات خواهد بود.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است افزود: تمامی اعضای خبرگان رهبری بر این مهم تاکید دارند که باید پاسدار نظام جمهوری اسلامی بود و اجازه نخواهیم داد مسیری که آمریکا علیه این کشور پیش‌بینی کرده محقق شود و نظام سلطه این آرزو را به گور خواهد برد.

آیت الله خاتمی عنوان داشت: بیان اعتراض حق شرعی و قانونی افراد جامعه است که در قانون اساسی نیز بدان اشاره شده اما باید توجه داشت که اعتراض با اغتشاش متفاوت است و نا امنی و اغتشاش در هیچ کجای جهان پذیرفته نیست و دشمنان نیز همواره به دنبال ایجاد بی اعتمادی در میان مردم بودند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان به دنبال آن هستند که رابطه مردم نظام اسلامی را مخدوش کنند و در این راستا برنامه‌ریزی های مختلفی انجام می‌دهند ابراز داشت: نباید با بدبینی اقداماتی که مسئولین انجام می‌دهند را نادرست بدانیم اما نقد منصفانه در راستای حل مشکلات ضروری است.

مردم امروز از نظر اقتصادی و معیشتی در رنج و سختی هستند

وی گفت: مردم امروز از نظر اقتصادی و معیشتی در رنج و سختی هستند که انتظار می‌رود مسئولین با تلاش و اقدامات جهادی از سختی‌ها بکاهند.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مجلس خبرگان رهبری به فرموده امام راحل تقویت کننده رهبری که ستوان خیمه انقلاب است می‌باشد و مجلس خبرگان رهبری همچنان بر عهده انتخاب سال ۶۸ خود پایبند است و تنها گزینه رهبری را نیز آیت الله خامنه ای می‌داند.

وی بیان داشت: در عرصه سیاست خارجی نه شرقی و نه غربی از جمله سیاست‌های کلی و اصلی نظام جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی نه به دنبال ظلم کردن است و نه مظلوم واقع می‌شود و بر همین اساس با دنیا تعامل دارد که البته با رژیم اشغالگر قدس و آمریکا ارتباطی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: اغتشاشات اخیر نشان داد که آمریکا قابلیت برقراری ارتباط ندارد و دشمنان نیز اینگونه القا می‌کند که می‌بایست در برابر آمریکا کوتاه بیاییم که در این صورت مشکلات برطرف می‌شود اما این تحلیل نادرست است.

آیت‌الله خاتمی ابراز داشت: آمریکایی‌ها هزینه می‌کنند تا ستون خیمه انقلاب را مورد هجمه قرار دهند اما آنان باید بدانند که سربلندی ایران اسلامی با ولایت فقیه همراه است.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به عفر اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: کسانی که به زندان رفته اند اقدامات نادرست انجام داده اند اما از سوی مقام معظم رهبری شامل حال آنان شد که این تصمیم مورد تحسین همگان قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044598

مهمترین اخبار ایران و جهان: