نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 00:30

آماده توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان سمنان هستیم

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با هدف مشارکت مردم در سرسبزی و آبادانی استان، آماده توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر مرادی حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان به میزبانی استانداری درباره نهضت درخت کاری در سمنان، توضیح داد: با هدف مشارکت مردم در سرسبزی و آبادانی آماده توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در سراسر استان و در بین مردم هستیم.

وی با بیان اینکه این طرح در واقع در ادامه پروژه کاشت یک میلیارد درخت که یک طرح مردمی محسوب می‌شود، انجام خواهد شد، ابراز کرد: هدف طرح افزایش مشارکت‌های مردمی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان درباره ضرورت‌های طرح، بیان کرد: تغییر اقلیم، افزایش گازهای گلخانه‌ای و تخریب جنگل‌ها، وجود آفت و پیری جنگل‌های زاگرسی، از الزاماتی است که نیاز به اقدامات در راستای احیای اکوسیستم‌ها و کاشت درخت را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

مرادی حقیقی همچنین گفت: تولید و توزیع یک میلیارد نهال توسط دولت طی چهار سال برای کشور در دستور کار قرار گرفته که از این میزان، ۱۰ میلیون اصله برای استان سمنان تعیین شده، سالی دو و نیم میلیون باید در استان تولید و توزیع شود.

وی از رسانه‌ها خواست تا درباره درختکاری اقدامات ترویجی خود را با اهتمام بیشتر صورت داده و اطلاع رسانی دقیقی در این ارتباط داشته باشند تا شاهد مشارکت مردم در حفظ و ارتقای پوشش گیاهی استان سمنان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045310

مهمترین اخبار ایران و جهان: