نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 18:44

خشکی خلیج گرگان ۶۵ هزار هکتار کانون ریزگرد ایجاد خواهد کرد

گرگان- استاندار گلستان با تاکید بر علاج بخشی خلیج گرگان، گفت: در صورت خشک شدن این پهنه آبی ۶۵ هزار هکتار کانون ریزگرد در گلستان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر پنجشنبه در بازدید از اداره کل هواشناسی گلستان، اظهار کرد: گلستان باید از تک منبعی تأمین آب شرب و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی خارج شود، شیرین سازی آب دریای خزر، احداث سد با کاربری تأمین آب شرب و بهره‌مندی از آب‌های سطحی و جاری مهمترین برنامه‌های پیش رو برای رفع این چالش است.

استاندار گلستان افزود: گلستان دارای کانون ریزگرد است و در صورت خشک شدن خلیج گرگان ۶۵ هزار هکتار کانون ریزگرد نمکی ایجاد خواهد شد، در همین راستا تلاش‌ها و اعتبارات دولت سبب شده عملیات احیا خلیج گرگان بیش از ۶۵ درصد پیشرفت داشته باشد.

وی گفت: مصوبه‌های خوبی که در سفر رئیس جمهور به گلستان رقم خورد، اکنون پروژه‌های مختلف و مهمی در استان به نتیجه رسیده یا در دست پیگیری و اجرا است که نقش تحولی در استان دارند.

زنگانه ادامه داد: در استان عهد بستیم که با مشارکت مردم، گلستان را از انتهای کشور به عنوان یکی از استان‌های فقیر از لحاظ سرانه درآمد به رده‌های برتر برسانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1106598

مهمترین اخبار ایران و جهان: