نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 22:21

استفاده از مصالح تولیدی خراسان جنوبی در ساخت 2۷۰۲ واحد مسکونی انبوه سازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: انبوه سازاناستفاده از مصالح تولید استان را برای ساخت دو هزار و 702 واحد مسکونی در شهرک زعفرانیه بیرجند پیشنهاد دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در چهلمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، از پیشنهاد انبوه سازان برای استفاده از مصالح تولید استان برای ساخت دو هزار و ۷۰۲ واحد مسکونی در شهرک زعفرانیه بیرجند خبر داد و اظهارداشت: این که نسبت به داشته ها، شناسنامه و ماهیت استان تعصب داشته باشید، قابل تحسین است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد سنگ های استفاده شده در ساختمان مجلس شورای اسلامی و صحن های حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) در حرم حضرت علی(ع) از سنگ های خراسان جنوبی است، گفت: همه سنگ های خراسان جنوبی باید شناسنامه دار شوند تا مشخصات فنی آنها هم مشخص باشد.

به گفته وی با توجه به اینکه قیمت سنگ های گرانیت سبز نهبندان نسبت به سنگ های خارج از استان بیشتر است از این سنگ ها در ساخت و ساز ساختمان های دولتی و یا پروژه های خاص باید استفاده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی درخصوص الزام آور شدن موضوع استفاده از سنگ های تولید استان از طریق شورای فنی استانداری اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: باید  برای بازاریابی سنگ گرانیت سبز نهبندان اقدام لازم انجام شود.

عباس زاده بیان داشت: انبوه سازان که ساخت دو هزار و ۷۰۲ واحد را در شهرک زعفرانیه بیرجند بر عهده دارند ، پیشنهاد داده اند که همه مصالح مورد نیاز خود را از واحدهای تولیدی استان خریداری کنند.

به گفته وی در این باره مقرر شده انبوه سازان نیازهای خود را احصا کنند تا در جلسه ای با حضور تولیدکنندگان استان، بررسی های لازم در این زمینه انجام شود تا با حفظ شرایط رقابت این کار اجرای شود.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی برای معرفی و بازاریابی سنگ گرانیت سبز نهبندان باید اقدام لازم را انجام دهد و ما هم آماده هرگونه همکاری در این خصوص هستیم.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091410

مهمترین اخبار ایران و جهان: