نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 18:05

لزوم برخورد جدی با رانندگان پرخطر و خودروهای پلاک مخدوش

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راهنمایی و رانندگی حضور ویژه در کنترل ترددهای جاده‌ای داشته باشد و با رانندگان پرخطر و خودروهای پلاک مخدوش برخورد و خودرو را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، امروز در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اظهار داشت: فرمانداران و دستگاههای اجرایی مرتبط در راستای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای تکلیف دارند و باید با اهتمام ویژه به تکلیفشان عمل کنند.

 کرمی گفت: با توجه به مصادف شدن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، سفر های نوروزی امسال زودتر آغاز خواهد شد و فرمانداران باید کمیته های مرتبط را تشکیل و موضوعات را با جدیت پیگیری نمایند و مصوبات بدقت اجرا  و نحوه اجرای آن نیز رصد شود.

وی خاطر نشان کرد: در بازه زمانی پیش رو مدیران در بحث کنترل و اجرای اقدامات نوآورانه و پیشگیرانه در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده ای در استان اظهار داشت: درست است که بخشی از تصادفات به وضعیت جاده های استان بر می گردد اما این دلیل نمی‌شود که این وضعیت را بپذیریم چرا که آمار بالای تصادفات در استان فقط به دلیل  وضعیت جاده ها نیست و آمارها نشان می‌دهد بخشی از تصادفات به سایر عوامل از جمله عوامل انسانی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز بر می گردد.

وی اظهار داشت: هر تصادف یک مصیبت برای یک خانواده و برای جامعه است چرا که نیروی انسانی توانمند و کارآمد یک سرمایه برای جامعه است و حفظ این نیروی انسانی وظیفه مسئولان است و هر مسئولی که در انجام وظایف سهل انگاری کند باید پاسخگو باشد.

 استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: راهنمایی و رانندگی حضور ویژه در کنترل ترددهای جاده‌ای داشته باشد و با رانندگان پرخطر و خودروهای پلاک مخدوش برخورد و خودرو را متوقف نماید چراکه قوانین در این زمینه باید رعایت شود و دلیلی برای تردد ماشین ها با پلاک مخدوش در جاده ها وجود ندارد.

 وی ادامه داد: فرهنگ سازی با تولید محتواهای مناسب از طریق صدا و سیما، فضای مجازی، ظرفیت دانش آموزان، تریبون های نماز جمعه و مساجد باید انجام شود و همچنین رانندگان اصناف مختلف با جلسات حضوری آگاه سازی  شوند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1053010

مهمترین اخبار ایران و جهان: