نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 11:48

صحیفه سجادیه مظهر عبودیت و تجلی ارزش‌های اسلامی و انسانی است

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: حضرت امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه عبودیت و ارزش‌های اسلامی و انسانی را متجلی ساخت.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تبریک سالروز میلاد امام سجاد (ع) در سخنانی اظهار کرد: حضرت امام سجاد (ع) پس از قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و حادثه عاشورا، معارف الهی را در قالب دعا به شیعیان و تمامی انسان‌های آزاده هدیه کرد و اینگونه مسیر نیل به سعادت حقیقی را به جامعه نشان داد و چراغ راه هدایت مسلمانان شد.

وی افزود: از صحیفه سجادیه می‌توان به عنوان مهمترین یادگار امام سجاد (ع) یاد کرد که امام خمینی (ره) در وصیت نامه الهی سیاسی خود از این کتاب به زبور آل محمد (ص) یاد کرده و می‌افزاید: «ما مفتخریم که ادعیه حیاتبخش که او را «قرآن صاعد» می‏‌خوانند از ائمه‏ معصومین ما است. ما به «صحیفه سجادیه» این زبور آل محمد مفتخریم.»

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل صحیفه سجادیه مجموعه دعاهای امام سجاد (ع) و آینه‌ای است که تصویر اجتماع آن روز را در آن می‌توان دید. بیزاری از کردارها و گفتارها، پناه بردن به خدا و روشن کردن راه درست در پرتو تربیت دین و قرآن و پاکیزه ساختن جان‌ها از آلایش در این کتاب است؛ گویی امام (ع) می‌خواهد تا آنجا که ممکن بود به زبان دعا مردم را به خدا پیوند دهد.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده انتقال نهضت حسینی به جامعه اسلامی را مهم‌ترین رسالت حضرت امام سجاد (ع) عنوان کرد و گفت: حضرت امام زین العابدین (ع) نقش بسیار مهمی در احیای عاشورا و از بین بردن شجره ملعونه بنی امیه داشتند و آنجایی که مهمترین کار امام حسین (ع) و قیام عاشورا براندازی بنی امیه بود، این مهم را امام سجاد (ع) تکمیل و به نتیجه رساندند و نهضت حسینی را به جامعه اسلامی منتقل کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: دوران امامت امام سجاد (ع) در جریان کربلا آغاز شد و در دوران خفقان و اوج قدرت بنی امیه ادامه پیدا کرد لذا سخت‌ترین دوران امامت را داشتند، اما حضرت با روش‌های مختلفی که میسرترین آن مناجات و زبان دعا بود روح ایمان و یاد عاشورا را در جامعه زنده نگه داشتند.

وی بیان کرد: قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه کتاب‌های منبع در تربیت انسان هستند و ما باید خود را به این دریاهای معنوی وصل کرده و جامعه تشنه دنیا را با این دایرة‌المعارف‌ها آشنا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1058010

مهمترین اخبار ایران و جهان: