نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 01:43

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی: نشست‌هایی با کشورهای همسایه در کردستان برگزار می‌شود

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: در آینده‌ای نزدیک با حضور رؤسای دفاتر خدمات مسافرتی کشور، فم‌توری به‌منظور معرفی و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه گردشگری کردستان و نشست‌هایی با کشورهای همسایه در این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  علی‌اصغر شالبافیان در گردهمایی رؤسای انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان یکی از استان‌هایی بود که در 6 ماهه اول امسال و ایام پیک سفر از جمله ایام نوروز، عیدسعیدفطر، تعطیلات تابستان و ایام اربعین حسینی توانست با مدیریت شایسته به‌ عنوان استانی ممتاز از لحاظ تنوع رویدادها معرفی شود.

معاون گردشگری کشور افزود: این مهم نشان‌دهنده تعامل، هم‌بستگی و هم‌افزایی میان بخش دولتی و بخش خصوصی و حمایت‌های ویژه مقامات استانی به‌ویژه استاندار کردستان است.

وی در ادامه خواستار استمرار برگزاری چنین نشست‌هایی در سطح کشور شد و عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک با حضور رؤسای دفاتر خدمات مسافرتی کشور، فم‌توری به‌منظور معرفی و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه گردشگری کردستان و نشست‌هایی با کشورهای همسایه در این استان برگزار خواهد شد.

شالبافیان یادآور شد: امید است با برگزاری این گردهمایی و با بیان نظرات، پیشنهادات و ایده‌های نو، بیش از پیش شاهد رشد و بالندگی صنعت گردشگری در کشور و به‌ ویژه در استان کردستان باشیم.

استفاده از ظرفیت‌های مرزی فرصتی برای توسعه گردشگری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت‌های مرز باشماق مریوان و مرز سیرانبند بانه فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری در کردستان است.

 عبدالله رشیدی‌پور  اظهار کرد: وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی،  ضریب بالای امنیت و مهمان‌نوازی مردمان استان، کردستان را به محور توسعه صنعت گردشگری تبدیل کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان، مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه را یک فرصت و ظرفیت مهم برای توسعه همه‌جانبه و امنیت پایدار اقتصادی منطقه دانست و افزود: امسال برای اولین‌بار مرز باشماق مریوان به‌عنوان یکی از مرزهای شش‌گانه‌‌ برای تردد و میزبانی از زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شد.

وی در ادامه از آمادگی صددرصدی استان کردستان برای سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: تمام اقدامات لازم و ضروری در همه زمینه‌ها برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مهمانان نورزی در استان انجام شده است.

رشیدی‌پور با اشاره به اینکه استاندار کردستان با همکاری متولیان امر در صدد رفع کاستی‌ها و مشکلات استان است، یادآور شد: امیدوارم با همکاری و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی بتوانیم در راستای توسعه گردشگری و تقویت زیرساخت‌های این حوزه گام‌های مهمی برداریم.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1078098

مهمترین اخبار ایران و جهان: