نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 19:00

افزایش بیش از انتظار نرخ تورم سوئیس و احتمال افزایش نرخ بهره

آمارها امروز نشان داد، نرخ تورم سوئیس در ماه فوریه بیشتر از انتظار بالا رفته و احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک ملی سوئیس در این ماه افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، آمارها امروز نشان داد، نرخ تورم سوئیس در ماه فوریه بیشتر از انتظار بالا رفته و احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک ملی سوئیس در این ماه افزایش یافته است.

قیمت‌های مصرف کننده در سوئیس در ماه گذشته میلادی 3.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. این رقم از بازه هدف بانک ملی سوئیس برای ایجاد ثبات قیمتی بسیار بالاتر است. این رقم در ماه ژانویه 3.3 درصد بود.

بانک مرکزی این کشور قرار است آخرین تصمیم خود در مورد نرخ بهره را در 23 مارس اعلام کند و بازار 91 درصد افزایش 0.5 درصدی نسبت به رقم بهره یک درصدی کنونی را پیش بینی می‌کند

رشد تورم سالانه سوئیس بیش از انتظار اقتصاددانان بوده، به طوریکه بانک «کردیت ایشو» نرخ بهره 2.9 درصدی را پیش بینی کرده است.

با توجه به افزایش هزینه رهن و قیمت بنزین، قیمت ها افزایش ماهانه 0.7 درصدی را ثبت کردند.

تورم اصلی که اقلام ناپایدار مانند سوخت و مواد غذایی را در برنمی گیرد، در مقایسه با ژانویه 0.8 درصد و در مقایسه با فوریه سال گذشته 2.4 درصد بیشتر شده است.

به گفته اقتصاددانان، ادامه افزایش نرخ تورم و به ویژه به دنبال تضعیف ارزش فرانک سوئیس، به احتمال بسیار زیاد بانک ملی این کشور را ترغیب می کند تا نرخ بهره را در اواخر ماه افزایش دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077498

مهمترین اخبار ایران و جهان: