نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 12:06

برگزاری جشن نیمه شعبان «مهدی یاور» در ۸۰ نقطه از شهرستان نهاوند

همدان- رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند از برگزاری جشن نیمه شعبان «مهدی یاور» در ۸۰ نقطه از این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محسن یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در مسئله مهدویت دو موضوع مطرح است؛ گفت: موضوع اول شناخت امام زمان (عج) و موضوع دوم شناخت نسبت به اهداف و آرمان‌های ایشان است و نیمه شعبان فرصتی است، برای جامعه بشریت که با تنها منجی عالم بشریت صاحب زمان عج آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه ما در تمام ادیان الهی و بخش قابل توجهی از ادیان غیر الهی بحث انتظار منجی را دارند و در آخرالزمان یک شخصی به عنوان منجی از طرف خداوند برای نجات بشر از ظلم و ستم‌هایی که است خواهد آمد؛ افزود: این هدف بسیار مهم است که ما آرمان‌ها، ایده‌ها و اهداف امام عصر (عج) را بشناسیم و در راستای پیاده سازی آن در جامعه تلاش کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند در ادامه صحبت‌های خود با بیان که همزمان با فرارسیدن میلاد مهدی موعود (عج)، در ۸۰ نقطه از شهرستان نهاوند جشن نیمه شعبان با رویکرد «مهدی یاور» در سطح شهرستان و محلات راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: اقلام مورد نیاز جهت راه‌اندازی این مواکب با همکاری تبلیغات اسلامی نهاوند و شهرداری شهر تهیه شده است که به پذیرایی از عاشقان مهدی موعود (عج)، تبلیغ چهره به چهره، جهاد تبیین و… می‌پردازند.

حجت‌الاسلام یوسفی ادامه داد: برنامه‌هایی که برای نیمه شعبان در نظر گرفته شده شامل بحث اعزام مبلغ در سطح شهرستان، جشن بزرگ خیابانی حدفاصل بین میدان امام و میدان شریعتی، برنامه‌های فرهنگی در حوزه کودکان و بانوان، پخش فیلم و تئاتر، مشاوره حقوقی، مشاوره پزشکی، غرفه‌های بازی کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: در ۸۰ نقطه شهرستان نهاوند، تعداد ۵۳ مسجد و ۲۷ هیأت در شب نیمه شعبان و در ۴ نقطه از شهرستان مراسم احیا را در شهرهای نهاوند، برزول، فیروزان، وروستای جهان آباد را داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080954

مهمترین اخبار ایران و جهان: