نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 01:15

تحقیقات حوزه پزشکی باید مسئله‌محور باشد/ افزایش آمار بیماران غیرواگیر

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحقیقات پیش‌بینی شده به سمت و سوی مسئله محور سوق داده شده است،، ضمن اینکه مراکز تحقیقاتی هم تخصصی شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ماموریت‌های ویژه داده شده است و تحقیقات باید در راستای حل مشکلات و تهدیدهای حوزه سلامت انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح مرکز پزشکی هسته‌ای مجموعه خیریه مهرانه با بیان اینکه تحقیقات در حوزه سلامت با دو هدف پیگیری می‌شود، اظهار کرد: ورود به مرجعیت علمی و حل مسائل و مشکلات مردم دو هدف تبیین شده برای فعالیت در این دو حوزه است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اذعان به مشکلات موجود در جامعه با عنوان تهدیدهای سلامت افزود: این تهدیدها، مدل بیماری را از سال 1999 تا 2019 تغییر داده است.

وی تاکید کرد: تحقیقات پیش‌بینی شده به سمت و سوی مسئله محور سوق داده شده است، ضمن اینکه مراکز تحقیقاتی هم تخصصی شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ماموریت‌های ویژه داده شده است و تحقیقات باید در راستای حل مشکلات و تهدیدهای حوزه سلامت انجام شود.

پناهی با تاکید بر بالا بودن مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر به دلیل سبک زندگی در کشور ما افزود: چاقی و پرفشاری خون، بیماری‌های غیرواگیر را در سطح جهان تبدیل به معضل کرده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1080354

مهمترین اخبار ایران و جهان: