نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 13:18

چرا جوانان باید تاریخ بخوانند؟

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت‌: از جمله وظایف مهم نسل جوان مطالعه و شناخت تاریخ است تا با تکیه‌بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در مسیر عدالت‌خواهی و ولایت گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و جوان سرباز که با حضور جمعی از سربازان و پایوران سپاه در حسینیه شهدای گمنام سپاه سمنان برگزار شد، به اهمیت نقش جوان در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: دوره شکل‌گیری شخصیت انسان در دوران جوانی است و آزاداندیشی، حق‌پذیری و حقیقت‌جویی از ویژگی‌های نسل جوان است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نقش جوانان را در دوران‌ مختلف انقلاب اسلامی ارزشمند دانست و افزود: فرماندهان دوران دفاع مقدس همچون شهیدان حسن باقری، مهدی زین‌الدین و مهدی باکری ازجمله جوانانی بودند که توانستند جنگ را اداره کنند.

حسینی‌دیباجی بیان کرد: امروز هم جوانانی همچون شهیدان عباس دانشگر و آرمان علی‌وردی مصداق بارز جوان مؤمن انقلابی هستند.

وی عنوان کرد: مأموریت جوانان برای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه مختصات ایمان و بصیرت استوار است تا پشتیبان ارزش‌های والای انقلاب باشند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان مطالعه تاریخ و شناخت دقیق مسائل و جریانات تاریخی را برای نسل جوان امری مهم دانست و گفت: ازجمله وظایف مهم نسل جوان مطالعه و شناخت تاریخ است تا با تکیه‌بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و با تقویت بعد معنویت و ایمان با اراده راسخ در مسیر عدالت‌خواهی و ولایت گام بردارند.

همچنین در این جشنواره از پاسداران و سربازان نمونه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تجلیل شد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071910

مهمترین اخبار ایران و جهان: