نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 15:24

برگزاری کنگره بانوان تاثیرگذار در همدان

همدان-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از برگزاری کنگره بانوان تاثیرگذار در همدان طی بیستم بهمن ماه خبر داد و گفت: در این مراسم ۱۵ بانوی تاثیرگذار استان تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه ستاری نوید ظهر امروز از برگزاری کنگره بانوان تأثیرگذار استان همدان خبر داد و اظهار کرد: این مراسم پنجشنبه بیستم بهمن‌ماه با حضور مینو اصلانی؛ مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح و در سالن همایش‌های استانداری همدان برگزار می‌شود که برنامه شاد و مفرحی برای بانوان در این روز در نظر گرفته شده است.

وی هدف از برگزاری این کنگره را تقدیر، بهره‌برداری، حمایت و نیز کمک به رشد و ارتقای خلاقیت و ایده‌های بانوان عنوان کرد و گفت: بانوان به عنوان محور خانواده و جامعه هستند و مجموعه امور بانوان استانداری نیز به ارتقا و پیشرفته آنها کمک می‌کند و این مجموعه با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود مشکلات زنان شاغل را پیگیری کرده و از طرح‌های کارآفرینی و کارگاه‌های مهارتی که به صورت فراگیر در دانشگاه‌های سراسر استان اجرا می‌شود، حمایت و پشتیبانی لازم را می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه از سازمان‌ها و بخش‌های مختلف استان تقریباً نام ۵۰۰ نفر از بانوان تأثیرگذار استان عنوان شد تا برترین‌ها انتخاب و ضمن تقدیر به جامعه نیز معرفی شوند خاطرنشان کرد: نام بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سازندگی استان از طریق دانشگاه‌ها، اداره ارشاد، اداره کار و بانوان کارآفرینی، پارک علم و فناوری و … معرفی شده است.

وی با بیان اینکه وقتی فراخوان انتخاب بانوان تأثیرگذار استان داده شد، این بانوان از طریق سامانه ثبت‌نام خود را انجام دادند و ارزیابی‌های صورت گرفت گفت: در این کنگره ۱۵ نفر از بانوانی که بیشترین امتیاز را داشتند، تجلیل خواهند شد که سه نفر از آنها به مرحله کشوری راه یافتند.

ستاری‌نوید با اشاره به اینکه ۶ نفر از این برگزیدگان از طیف فعالان علمی هستند و تعدادی نیز فعال اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهند بود عنوان کرد: در حوزه فعالیت اجتماعی می‌توان به داشتن مؤسسات خیریه تأثیرگذار در سطح جامعه از سوی برخی از بانوان استان اشاره کرد و برخی نیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی نظیر ترک اعتیاد فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه این کنگره در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود و در واقع به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت گفت: امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودند «اگر زنان در این نهضت همکاری نمی‌کردند، انقلاب هم پیروز نمی‌شد» و ما در این راستا و به پاس قدردانی از بانوان استان سعی کردیم برنامه درخوری را طی دهه فجر برای آنها برگزار کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1022698

مهمترین اخبار ایران و جهان: