نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 13:25

شهرک صنعتی ایوانکی؛ از اتوبوس‌سازی تا تولید شکلات

شهرک صنعتی ایوانکی با توان متخصصان داخلی رشد قابل‌توجهی یافته و امروز از اتوبوس‌سازی تا تولید شکلات و انواع فعالیت‌های دیگر در این شهرک صنعتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایوانکی، عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پیش از ظهر امروز در جریان سفر به شهرستان گرمسار، با همراهی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این استان، از صنایع شهرک صنعتی ایوانکی بازدید کرد.

سیدغلامرضا هاشمی، عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و محمدرضا باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ایوانکی بازدید کردند و از نزدیک در جریان مهم‌ترین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین مسائل و مشکلات حوزه تولید در این شهرک قرار گرفتند.

عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جریان این بازدیدها، از واحدهای اتوبوس‌سازی MAN و کیان شکلات کیمیا (شکلات‌سازی پارمیدا) در شهرک صنعتی ایوانکی دیدن کرد.

واحد صنعتی کیان شکلات کیمیا تولیدکننده انواع فراورده‌های کاکائویی، شکلات، پودر ژله، نوشیدنی‌های فوری و ... در زمینی به مساحت بیش از سه هزار و ۳۰۰ مترمربع با دو هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در شهرک صنعتی ایوانکی مشغول به فعالیت است.

کارخانه اتوبوس‌سازی ‌مانهم  (MAN) سال ۱۳۸۸ در شهرک صنعتی ایوانکی آغاز به کار کرد.

شهرک صنعتی ایوانکی دارای ۵۷۲ هکتار مساحت است که هکتار آن ۳۳۹ زمین صنعتی و ۳۱۹ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه‌خانه فاضلاب برخوردار است و ۸۳۳ قرارداد حق انتفاع و بهره‌برداری با سرمایه‌گذاران به مساحت ۳۲۱ هکتار در آن منعقد شده است.

۴۲۴ واحد تولیدی به بهره‌برداری‌رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه‌گذاری 73 هزار و 69 میلیارد ریال برای هشت هزار و 258 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069710

مهمترین اخبار ایران و جهان: