نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 10:02

کاهش جمعیت کیفری از اولویت‌های سازمان زندان‌هاست/ آزادی زندانیان با کمک خیرین

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: کاهش جمعیت کیفری یکی از اولویت های تعیین شده از سوی سازمان زندان‌ها در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسین بنیادی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در دیدار با مسوولین شوراهای حل اختلاف به نقش بسیار موثر این شوراها در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش جمعیت کیفری یکی از اولویت های تعیین شده از سوی سازمان زندان‌ها در سال جاری بوده که در این مسیر می‌توان با استفاده حداکثری ظرفیت و پتانسیل های شوراها، قدم‌های موثری برداشت.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان افزود: مددکاران زندان‌ها در کنار شوراهای حل اختلاف، می‌توانند در صلح و سازش و پرونده‌های قضائی بسیار موثر عمل کنند.

در این دیدار احمدی رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان از همکاری بسیار نزدیک و تعامل سازنده مجموعه زندان های استان در حل و فصل پرونده های حوزه قضایی خود قدردانی و استمرار این برنامه‌ها در کاهش حداکثری پرونده‌های شورا در داخل زندان‌ها را خواستار شد.

گفتنی است طی روزهای اخیر از محل کمک های ستاد دیه استان و مردمی، در مراسمی تعداد ۶۲ زندانی جرایم غیر عمد در زنجان آزاد شدند.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1037298

مهمترین اخبار ایران و جهان: