نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 11:41

جاذبه‌های گردشگری جنگ در کرمانشاه/ آمادگی یادمان‌های دفاع مقدس برای استقبال از مهمانان نوروزی

مسؤول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: یادمان‌های دفاع مقدس استان و مکان‌های اسکان در ایام نوروز آمادگی استقبال از مهمانان و کاروان‌های راهیان نور را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یونس عزیزی مسؤول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز ملی راهیان نور، اظهار کرد: روز ۲۰ اسفندماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در جمع راهیان نور هویزه استان خوزستان در سال ۱۳۷۵ و بزرگداشت یاد شهیدان جنگ تحمیلی، با عنوان روز راهیان نور نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان نیز در سال جاری با یک برنامه‌ریزی خوب و اثربخش، اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی را با اعزام حدود ۹ هزار نفر به مناطق عملیاتی غرب تا چهاردهم اسفندماه و همچنین اردوهای راهیان نور دانشجویی با اعزام ۲ هزار نفر به مناطق عملیاتی استان خوزستان(امروز آخرین دوره اعزام‌ها) را انجام داده است.

مسؤول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اضافه کرد: از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا سوم فردودین ماه ۱۴۰۲؛ برای اعزام قشر محلات و عموم مردم را در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی استان خوزستان برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مکان‌های مناسبی را برای زائران در شهر‌های اهواز(اردوگاه شهید مسعودیان) و آبادان (ارودگاه امام رضا(ع)) برای میزبانی از هم‌استانی‌ها به شرط معرفی به سازمان اردویی سپاه استان آماده است.

عزیزی اضافه کرد: در زمان عید نوروز معمولا پیک‌ اردوهای راهیان نور برای جنوب و استان خوزستان است، اما از سال گذشته استان کرمانشاه نیز به عنوان پیک راهیان نور غرب برای سراسر کشور در نظر گرفته شده و به همین منظور یادمان‌های سطح استان و مکان‌های اسکان در ایام نوروز فعال هستند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085810

مهمترین اخبار ایران و جهان: