نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 15:55

امام جمعه اراک: در کاشت نهال و گسترش فضای سبز به صرفه جویی در مصرف آب دقت شود

امام جمعه اراک گسترش فضای سبز و حراست از مراتع و جنگل‌ها را امری ضروری دانست و گفت: منابع آبی به شدت کاسته شده که لازم است در کاشت نهال و گسترش فضای سبز به صرفه جویی در مصرف آب دقت و از شیوه‌های جدیدتر و آبیاری قطره‌ای بهره‌گیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربان‌علی دری نجف آبادی ظهر امروز در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه اراک اراک اظهار کرد:  کاشت درخت یکی از تاکیدات دین مبین اسلام است و در جامعه اسلامی نیز این مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: در هفته درختکاری شاهد کاشت درخت در اقصی نقاط کشور بودیم که در استان مرکزی و شهر اراک این اتفاق میمون رقم خورد.

امام جمعه اراک گسترش فضای سبز و حراست از مراتع و جنگل‌ها را امری ضروری دانست و افزود: ایجاد فضای سبز نقش موثری در زیبایی بصری و محیطی و سلامت هوا داشته و فضاهای تفریحی مناسبی برای خانواده‌ها رقم می‌زند.

دری نجف آبادی خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب شد و گفت: منابع آبی به شدت کاسته شده که لازم است در کاشت نهال و گسترش فضای سبز به صرفه جویی در مصرف آب دقت و از شیوه‌های جدیدتر و آبیاری قطره‌ای بهره‌گیری شود.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز خواستار حمایت از افراد بی‌بضاعت شد و ادامه داد: در ایام پایانی سال نباید از فقرا، مستمندان، ایتام غافل شد.

دری نجف‌آبادی گفت: دستگیری از نیازمندان با توجه به شرایط سخت اقتصادی امری است که باید همه مردم در حد توان به این امر ضروری توجه کنند.

وی در ادامه بر لزوم حفظ ارزش‌های اسلامی، انجام واجبات و پرهیز از ناهنجاری‌های اخلاقی تاکید کرد و گفت: کمرنگ شدن نقش تحکیم نظام خانواده در جامعه برخی آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها را رقم می‌زند که می‌طلبد آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، ارشاد اسلامی، صدا و سیما و همگان نسبت به ارزش‌های دینی توجه قرار داده و بنیان خانواده را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

دری نجف آبادی همچنین بر ضرورت توجه به امر فرزندآوری تاکید کرد و ادامه داد: کاهش نرخ باروری در استان مرکزی می‌تواند آسیب‌های ناگواری را در آینده به همراه داشته باشد که  تلاش برای افزایش نسل جوان و جوان شدن نیروی انسانی کشور از نیازهای اساسی امروز جامعه است.

به گزارش فارس اشاره به اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به جنین، ساخت ناو و شناورهای مدرن به همت سپاه از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084654

مهمترین اخبار ایران و جهان: