نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 21:43

گفتمان انقلاب اسلامی توسط هنر جریان سازی و نهادینه شده است/واسپاری امور هنری به تشکل های تخصصی و مردمی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تعدد رویدادهای هنری در ایام گرامیداشت دهه فجر این نوید را می دهد که توانسته ایم بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی را توسط هنر جریان سازی و نهادینه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمد حسین بلاغی چهارشنبه شب در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استانی فجر و تجلیل از سه پیشکسوت این عرصه اظهار داشت: مایه مباهات و خرسندی است که بعد از ۴۴ سال از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی، هنر همچنان در جامعه ما نقش آفرینی می کند و هنرمندان با هنر خود در مسیر تعالی جامعه تلاش می کنند و قدم برمی دارند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره های فجر استانی متعدد چون جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره موسیقی و هنرهای تجسمی در استان که تا اسفند نیز ادامه خواهد داشت، این نوید را می دهد که توانسته‌ایم بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی را توسط هنر جریان سازی و نهادینه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: حضور چهره‌های جوان در نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه هنرهای تجسمی استان در کنار پیشکسوتان نشان از پویایی جریان هنر آذربایجان شرقی است و در کنار بستر آفرینی برای حضور جوانان هنرمند باید قدردان و دست بوس پیشکسوتان خود نیز باشیم.

وی با اشاره به تجلیل از استادان شریفی، شهبازی و حسن پور کهنموئی در اختتامیه نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر استانی گفت: این سه چهره نقش مهمی در جریان هنری استان داشته اند و در روزگاری که تکنولوژی و امکانات متعدد امروزی برای انجام کارهای هنری نبود، با تلاش شبانه روزی خود عامل ماندگاری این هنرها و غنا و تعالی آنها شده‌اند.

بلاغی به رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز اشاره و تصریح کرد: واسپاری امور فرهنگی و هنری به تشکل های تخصصی حوزه فرهنگ و هنر و نهادهای مردمی هدفی است که در دوره جدید مدیریتی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می کنیم تا بستری مناسب برای فعالیت های متعالی هنری در استان فراهم شود.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1028398

مهمترین اخبار ایران و جهان: