نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 18:28

فعالیت ۸٠ شرکت فناور در کهگیلویه و بویراحمد/ توسعه خدمات کسب وکار

یاسوج_ رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸٠ شرکت دانش بنیان و فناور زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن فرزین عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: ۵٠ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در پارک داشتیم که تعداد واحدها از ۵۰ مورد به ۸۰ واحد فناور و شرکت در هفت ماهه اخیر رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ شرکت دانش بنیان زیر مجموعه پارک فعال است، تصریح کرد: این تعداد در آینده نزدیک با طی مراحل پذیرش به ۲۰ شرکت می‌رسد.

فرزین با تاکید بر توسعه خدمات کسب و کار، اظهار داشت: واحد تجاری سازی نیز در این بخش فعال شده است.

وی افزود: شرکت‌هایی در مراکز رشد یاسوج و گچساران مستقر شده است.

فرزین حمایت و پرداخت تسهیلات را مبتنی بر ارزیابی دانست و گفت: تاکنون این ظرفیت در پارک مغفول مانده بود.

فعالیت ۸٠ شرکت فناور در کهگیلویه و بویراحمد/ توسعه خدمات کسب وکار

فرزین از افزایش ۳٠ درصدی ارائه تسهیلات در هفت ماهه اخیر به نسبت گذشته خبر داد و گفت: مشاوره تخصصی به فناوران نیز افزایش یافت.

رئیس پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: ۱۵ رویداد ترویجی آموزشی نیز در هفت ماهه اخیر عملیاتی شد.

فرزین از اجرای طرح ملی «تانا» «توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان ها» در استان خبر داد و گفت: ظرفیت بالای پیش رویداد در طرح دیده شده است.

فرزین تصریح کرد: پارک علم و فناوری به عنوان سازمانی نوپا فعال شده و آخرین استانی که پارک در آن فعال شد، کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ایجاد بستر مناسب برای شکل گیری، شناسایی، پرورش و ارائه استعدادهای ناب به جامعه را از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری دانست و گفت: در ۱۵ سال اخیر رتبه علمی کشور در دنیا همواره زیر ۲٠ بوده و این مهم بیانگر پتانسیل‌های بالای انسانی است.

فرزین با بیان اینکه پژوهش‌ها باید منجر به فناوری و تبدیل آن به نوآوری شود، تصریح کرد: نقش پارک‌های علم و فناوری در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: حوزه اقتصادی در دنیا تحت تأثیر نوآوری و فناوری قرار گرفته و تحقق اقتصاد درون زا می‌تواند با تکیه بر همین ظرفیت‌ها شکل بگیرد.

فرزین تصریح کرد: همچنین برنامه ریزی و توسعه سازمانی در راستای اهداف مجموعه به عنوان یک اولویت هدفگذاری شد.

فرزین با تاکید بر بازآرایی و بازنگری در چارت سازمانی، خاطرنشان کرد: بهره مندی از نیروی انسانی متخصص در مجموعه نیز محقق شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: یکی از مهمترین کارها، تدوین و تصویب آئین نامه‌ها بود.

فرزین افزود: برای تسهیل در کیفیت پذیرش و ارزیابی واحدهای فناور اقدامات مناسبی نیز اجرایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028210

مهمترین اخبار ایران و جهان: