نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 22:15

ظرفیت‌های مذهبی شهر قزوین نیز به مسافران معرفی شود

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قزوین گفت: با توجهم به تقارن ماه رمضان با نوروز، ظرفیت های مذهبی قزوین نیز در کنار ظرفیت های گردشگری و تاریخی به مردم معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین افشار در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان قزوین که در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به استقبال از نوروز، تصریح کرد: با توجه به کاهش چشمگیر کرونا پیش‌بینی می‌شود نوروز ۱۴۰۲ شاهد حضور مسافران بیشتری در شهرستان قزوین باشیم، از طرفی نوروز ۱۴۰۲ متقارن با ماه مبارک رمضان شده است و باید برنامه‌های خدمات سفر دوجانبه در نظر گرفته شود.

وی افزود: مهمترین نکته که باید مورد توجه قرار بگیرد فضاسازی شهری است؛ زیباسازی شهری، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، جمع‌آوری سد معبر، آماده‌سازی ورودی شهرها، اطلاع‌رسانی دقیق به مسافران و کمک در مکان‌یابی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش نیز باید محل اسکان را همچون سال‌های گذشته در نظر بگیرد و تمهیدات ویژه‌ای برای نمازخانه‌ها و اقامه نماز بیاندیشد، در سال‌های گذشته برای اسکان مسافران مجرد یا مسافران مازاد با مشکل روبه رو بودیم که آموزش و پرورش و اوقاف باید در این زمینه همکاری و محل اسکان مناسبی برای مجردین و مسافران مازاد در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: نکته قابل تأمل دیگر مسئله تصادفات برون شهری است، طبق رصد صورت گرفته تصادفات برون شهری افزایش پیدا کرده و ۱۵ نقطه پرحادثه در سطح استان شناسایی شده است؛ بخش قابل توجهی از این نقاط در شهرستان قزوین و آزادراه‌های قزوین قرار دارد که باید برای آن تدابیری اندیشید.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قزوین یادآور شد: راهدارخانه‌ها باید تجهیز شوند تا در صورت لزوم بتوانند به سرعت خدمات مناسبی ارائه دهند، همچنین پیشنهاد می‌شود برای نقاط پرحادثه شناسایی شده محدودیت‌هایی در نظر گرفته شود؛ ایمن‌سازی، خط‌کشی، تأمین روشنایی، تعمیر گاردیل‌ها و آشکارسازی تابلوهای راهنما از جمله مواردی است که باید اقدام شود.

وی یادآور شد: بازار قزوین یکی از نقاطی است که باید به خوبی برای استقبال از مهمانان آماده شود، مرمت و سنگفرش قسمتهای مختلف بازار صورت گرفته است و باید اقدامات تکمیلی صورت بگیرد.

افشار اظهار کرد: رسالت هر دستگاه مشخص است و وظایف به آن‌ها ابلاغ می‌شود، ما در ایام پایان سال باید از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم تا بتوانیم قزوین را به مقصد گردشگری تبدیل و از مسافرین به خوبی استقبال کنیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، مسئله بهداشت اماکن و مراکز ارائه خدمات به مسافرین، تشدید نظارت بر رعایت بهداشت در فروشگاه‌های مواد غذایی، رستوران‌ها و واحدهای خدمت‌رسان، آمادگی اورژانس و هلال احمر در صورت بروز حادثه، جانمایی محل اسکان مسافرین نوروزی و تأمین پایگاه‌های امنیتی اسکان نوروزی ازجمله مواردی بود که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1062098

مهمترین اخبار ایران و جهان: