نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 17:15

مأموریت بازرس کل مرکزی برای نظارت برهزینه کرد حقوق دولتی معادن

اراک- رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به بازرس کل استان مرکزی مأموریت داد که وصول حقوق دولتی معادن در کل استان را رصد کرده و اجرای وظایف از سوی دستگاه‌های متولی را پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح‌اله خدائیان پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان محلات که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و با ابلاغ سلام رئیس قوه قضائیه به مردم و مسئولان شهرستان محلات، بر لزوم عملکرد جهادی مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: مدیر جهادی کسی است که انگیزه خدمت به مردم را داشته و بصیر و دشمن‌شناس باشد.

وی از ظرفیت‌های شهرستان محلات به‌عنوان گنج مهمی یادکرد و افزود: این شهرستان ١٥٠ معدن فعال دارد که برنامه‌ریزی درست برای استفاده از ظرفیت آن می‌تواند مشکل اشتغال و کمبود نقدینگی را هم در این شهرستان و هم در کل استان برطرف کند.

خدائیان با بیان اینکه باید سنگ‌های استخراج‌شده از معادن را فرآوری کرد، اظهار داشت: امروزه سنگ‌های استخراج‌شده به‌صورت خام صادر می‌شود لذا فاقد ارزش‌افزوده هستند درحالی‌که با فرآوری آن‌ها می‌توان درآمد حاصله را چند برابر کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر ضرورت ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این بخش تأکید کرد و افزود: وظیفه مدیران است تا با اقدامات جهادی خود زمینه ورود بخش خصوصی را فراهم کنند.

وی با اشاره به ناایمن بودن جاده شهرستان محلات بیان کرد: نباید جاده این شهرستان به دلیل تردد ماشین‌های حامل سنگ، ناایمن شود.

خدائیان با یادآوری اینکه قانون‌گذار حقوقی را برای دولت پیش‌بینی کرده تا به استان اختصاص یابد، تصریح کرد: به همان میزان سنگ استخراج‌شده باید حقوق دولتی نیز اخذ گردد و درنهایت در همان محل هزینه گردد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به بازرس استان مرکزی مأموریت داد تا معادن کل استان را رصد کرده و بررسی کند که آیا دستگاه‌های متولی به وظایف خود پیرامون وصول حقوق دولتی عمل می‌کنند یا خیر.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1061554

مهمترین اخبار ایران و جهان: