نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 15:37

مردم به خاطر تورم بسیار بالا و افزایش قیمت ها در سختی و رنج هستند

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: مردم به خاطر تورم بسیار بالا و افزایش قیمت ها در سختی و رنج هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به اینکه امروز سوم شعبان سالروز میلاد با سعادت حضرت سیدالشهدا (ع) و روز پاسدار است اظهار داشت: این روز را به همه شما نمازگزاران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و به همه پاسداران عزیز انقلاب اسلامی تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمتگزاران صادق مردم هستند و در همه عرصه‌های خدمت و هنگام نیاز حضور دارند و به خدمت به مردم افتخار می‌کنند گفت: مردم ایران سپاه پاسداران را دوست دارند و به خاطر آن به خود می بالند. سپاه سرزنده و بانشاط به خدمت خود ادامه می‌دهد و تحریم‌های دشمنان از محبوبیت سپاه چیزی نمی کاهد.

فتاح دماوندی افزود: سپاه از دل مردم بیرون آمده و در دل مردم جا دارد. سپاه باید مردمی بماند و مردمی بودن خود افتخار کند.

وی عنوان داشت: مردم به فتنه سیاسی - اجتماعی دشمن در پاییز ۱۴۰۱ ورود نکردند و با فتنه گرانی بی‌محلی کردند و دشمن را تنها گذاشتند و در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی‌ها و تشییع جنازه شهدا و علما حضور پیدا کردید، به جنگ اقتصادی روی آورده اند و تهدید ایران به گشودن پرونده‌های موشکی و پهپادی و حقوق بشری و راه اندازی کمپین‌ها و تظاهرات و تجمع‌ها و نشست‌ها در خارج کشور و رسانه‌ها علیه نظام اسلامی ما، همه و همه برای کودتای اقتصادی علیه ماست.

امام جمعه دماوند گفت: ناترازی تجاری و خروج سرمایه از کشور و تورم بالا و عدم تحقق کامل درآمدهای نفتی در برخی عرصه‌ها و فشار تقاضای واردات خودرو و نداشتن نقشه ارزی و تجاری کشور و وابستگی به درهم امارات هم از عوامل ضعف اقتصادی ماست و هجوم مردم برای خرید طلا و دلار و مسکن برای حفظ ارزش پول خود یا سوداگری عده‌ای در این بازار ملتهب هم از عوامل بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

امام جمعه دماوند بیان داشت: ما به حکمرانی ارزی نیاز داریم و بانک مرکزی باید افسار دلار و سکه را در دست بگیرد و از دست کانال‌های غیر رسمی و صرافی‌ها خارج کند و ایجاد سوئیفت و شبکه تبادل مالی بین ایران و روسیه و اتصال ما به ۱۲ بانک روسی و توافق ایران و چین برای حذف دلار و انجام مبادلات تجاری بر پایه ریال - یوان می‌تواند نقطه امید بخشی برای حکمرانی ارزی خارجی ایران باشد.

خطیب نماز جمعه دماوند با اشاره به اینکه مردم به خاطر تورم بسیار بالا و افزایش قیمت‌ها در سختی و رنج هستند گفت: مردن از دولت توقع دارند که قیمت‌ها را کنترل کند، اقشار ضعیف جامعه به خرید سکه و دلار فکر نمی‌کردند و فکر نمی‌کنند اما نیاز دارند که برنج و گوشت بخرند، قیمت گوشت سرسام‌آور شده است، البته دولت سعی کرده است قیمت مرغ منجمد را پایین نگه دارد. اما قیمت گوشت گوسفند و گوساله گرم حدوداً ۱۰ برابر مرغ منجمد شده و قابل تحمل نیست.

وی تاکید کرد: دولت باید برنامه ریزی داشته باشد تا اقلام مورد نیاز روزانه مردم و خوراکی‌های ضروری را به قیمت متناسب با حقوق حداقلی حدود ۶ - ۷ میلیون تومانی فعلی در دسترس مردم قرار دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054210

مهمترین اخبار ایران و جهان: