نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 17:51

گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور مصر با بشار اسد

رئیس جمهور مصر در پی وقوع زلزله در سوریه با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد فهمی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور با بشار اسد تلفنی گفت‌وگو کرد.

فهمی تصریح کرد که السیسی در این تماس تلفنی جان باختن شماری از شهروندان سوری در زلزله را تسلیت گفت و برای زخمی‌ها آرزوی شفای عاجل کرد.

به نوشته روزنامه مصری «الأهرام»، السیسی بر همبستگی مصر با سوریه و ملت آن در این مصیبت دردناک تأکید کرد و افزود که دستورات لازم را برای ارائه کمک‌های لازم به سوریه صادر کرده است.

اسد نیز ضمن تشکر از السیسی گفت که دمشق به روابط تاریخی و برادرانه با مصر افتخار می‌کند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دیروز (دوشنبه)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

وزارت بهداشت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار قربانیان زلزله به ۱۴۴۸ زخمی و ۷۶۹ کشته در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، ادلب، طرطوس افزایش یافته و این آمار نهایی نیست.»

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1025510

مهمترین اخبار ایران و جهان: