نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 18:16

توقیف یک هفته‌ای وسایل نقلیه با سرعت غیرمجاز در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از توقیف یک هفته‌ای وسایل نقلیه با سرعت غیرمجاز بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت در کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در هماهنگی به عمل آمده با معاون دادستان کرمانشاه وسایل نقلیه رانندگانی که در معابر شهری با سرعت بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی می‌کنند به مدت یک هفته توقیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی معابر کلانشهر کرمانشاه توسط سامانه هوشمند کنترل سرعت رصد می‌شود، افزود: راننده‌ای که با سرعت غیرمجاز حرکت می‌کند ناگزیر تخلفات حادثه ساز دیگر از جمله سبقت غیرمجاز را مرتکب شده و یا با حرکت به صورت مارپیچ امنیت سایرین را به مخاطره می‌اندازد.

حیدری تصریح کرد: این دسته از خودروها با اینکه بر روی پلاک آنها به صورت سیستمی توقیف ثبت می‌شود برای مالک وسیله نقلیه نیز پیامک ارسال و در اولین فرصت خودرو به پارکینگ منتقل خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: برای رفع توقیف نیز لازم است پس از گذشت یک هفته از طریق دفاتر پلیس ۱۰+ یا نرم افزار «پلیس من» مراحل ترخیص طی شود و راننده خاطی با ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر اصلاح رفتار ترافیکی باید در کلاس‌های آموزشی ویژه رانندگان حادثه ساز شرکت کند.

وی اضافه کرد: ارتکاب تخلف حادثه ساز سرعت غیرمجاز علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان، مشمول نمره منفی بوده و در سابقه گواهینامه راننده نیز ثبت می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1025610

مهمترین اخبار ایران و جهان: