نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 20:49

دست «بایدن» برای ممنوعیت تیک تاک در آمریکا باز شد

مجلس نمایندگان آمریکا امروز با اکثریت آراء به ممنوعیت سراسری رسانه اجتماعی تیک تاک از سوی رئیس جمهور این کشور رأی مثبت داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا این کشور را یک گام دیگر به ممنوعیت رسانه اجتماعی تیک تاک نزدیک کرد.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه لایحه‌ ای را به تصویب رساند که بر مبنای آن به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد تا استفاده از شبکه اجتماعی «تیک تاک» در سراسر این کشور را ممنوع کند.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۴ موافق در مقابل ۱۶ رای مخالف به ممنوعیت تیک تاک در آمریکا رای مثبت داد.

پیش از اینکه مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا با امضا از سوی رئیس جمهور این کشور به قانون تبدیل شود، لازم است از سوی سناتورهای آمریکایی در کنگره نیز مورد تائید قرار گیرد.

«مایکل مک کال» نماینده جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا بحث بر سر این موضوع را در کنگره آغاز کرد. این بحث در روز سه شنبه آغاز شد اما رای گیری آن تا امروز چهارشنبه به تعویق افتا و درنهایت ساعاتی پیش مورد تائید مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت.

این نماینده جمهوری خواه ادعا کرد که بسیاری از آمریکایی ها نمی دانند که یکی از بزرگترین تلاش های اطلاعاتی چین، به گردآوری بی سر و صدای داده های شخصی آنها مربوط می شود!

تیک تاک که به شرکت چینی بایت دنس تعلق دارد اعلام کرده است که دلیل این نگرانی ها اخبار جعلی است و هرگونه استفاده از شبکه اجتماعی مذکور برای جاسوسی از کاربران آمریکایی را رد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067110

مهمترین اخبار ایران و جهان: