نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 12:44

یزد رکورددار کمترین میزان خاموشی برق در کشور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: استان یزد کم‌ترین میزان متوسط خاموشی به ازای هر مشترک در دقیقه را در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق در این استان، علی جم در آیین تجلیل از صنایع برتر و تأثیرگذار در کاهش پیک‌بار تابستان ۱۴۰۱، اظهار کرد: از میان ۱۸۵ واحد صنعتی تأثیرگذار در پیک‌بار، ۵۰ واحد صنعتی برتر انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود: استان یزد کم‌ترین میزان متوسط خاموشی به ازای هر مشترک در دقیقه را در سطح کشور دارد و صنایع استان به عنوان بخش حساس و بیشترین سهم مصرف برق، نقش کلیدی در مدیریت بار شبکه دارند.

جم تصریح کرد: در سال جاری، ۹ هزار مگاوات از ۶۹۵۰۰ مگاوات مصرف کشور با شیوه‌های مدیریت بار و در قالب همکاری صنایع، کشاورزان و سایر مشترکین مدیریت شد.

وی به افزایش تعرفه و طرح تشویقی برای کاهش مصرف مشترکین خانگی با اختصاص 18 میلیارد تومان پاداش اشاره کرد و گفت: امید است با انجام طرح کنترل‌پذیر کردن لوازم اندازه‌گیری مصرف‌کنندگان صنعتی، شرایط را برای مدیریت بار بهتر شبکه نسبت به مشترکین همکار و غیر همکار در پیک فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان انجام طرح تعمیرات و تعطیلات مشترکین صنعتی، کاهش بار صنایع با استفاده از دیزل ژنراتورها یا جابجایی بار به ساعت کم بار را از اقدامات مؤثر در کنترل پیک‌بار تابستان برشمرد.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1050310

مهمترین اخبار ایران و جهان: