نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 10:56

تلاش برای ساخت پردیس سینمایی در قزوین

قزوین- امور سینمایی حوزه هنری قزوین گفت: ساخت پردیس سینمایی در شهر قزوین نیز از جمله برنامه‌های حوزه هنری استان قزوین است و در این راستا رایزنی‌های برای جذب سرمایه گذار انجام شده است.

میلاد حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقبال خوب مخاطبان نسبت به تماشای فیلم در سینمای حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری با توجه به بازسازی سالن شماره ۲ سینما بهمن در زمینه کف سازی با کیفیت صوت و تصویر و نیز ارتقا کیفیت تصویر در سالن شماره یک موفق شده‌ایم رشد بیش از ٢ برابری مخاطب در این سینما را شاهد باشیم.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: نوع مخاطبین سال ۱۴۰۰ در سینما بهمن قزوین ۳۳ هزار نفر بودند که این عدد طی ۱۱ ماه گذشته سال بدون در نظر گرفتن فروش در روزهای نیم بها و طرح‌های وِیژه در سال جاری بیش از ۸۰ هزار نفر بوده است.

وی بیان کرد: این رشد با انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری جانبی و ارتقا کیفیت رقم خورده و ما تلاش می‌کنیم برای کمک به ارتقا سطح فرهنگی جامعه و شرایط بهتری را برای جذب مخاطب در اختیار شهروندان قرار دهیم.

حبیبی با بیان این نکته که بازسازی کامل سالن شماره یک سینما بهمن در سال ۱۴۰۲ کلید خواهد خورد گفت: این بازسازی می‌تواند سینما بهمن را در گرید بندی سینماهای کشور تا حد قابل توجهی رشد دهد و روی دیگر مجموعه امور سینمایی حوزه هنری به دنبال توسعه سالن‌های سینمایی در شهرستان‌ها به خصوص در شهرستان پاکستان و البرز است.

این مسئول عنوان کرد: ساخت پردیس سینمایی در شهر قزوین نیز از جمله برنامه‌های حوزه هنری استان قزوین است و در این راستا رایزنی‌های برای جذب سرمایه گذار انجام شده است و در حال حاضر به دنبال انتخاب زمین و جلب موافقت‌های استانی هستیم.

وی مطرح کرد: اکران سیار یکی دیگر از برنامه‌های امور سینمایی بوده است و برای مثال ماه گذشته در ۱۵ منطقه روستای استان اکران داشته‌ایم.

حبیبی توضیح داد: دو سالن نیایش در محمدیه و سالن امام علی (ع) در تاکستان از سوی ارشاد به ما پیشنهاد شده است تا برای تجهیز و تبدیل آن به سالن سینمایی وارد عمل شویم از سوی دیگر شهرداری‌های این دو شهرستان نیز پیشنهاداتی برای سالن سینمایی به حوزه هنری داشته‌اند ولی ابتدا باید موقعیت مکانی و دسترسی این دو محل مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت بتوانیم یک تصمیم مناسب برای برپایی سالن سینمایی در این دو شهرستان بگیریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1065798

مهمترین اخبار ایران و جهان: