نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 10:36

طرح‌های هفته دولت در مرکزی ۵ هزار شغل ایجاد می‌کند

اراک- استاندار مرکزی با اشاره به اینکه اولویت دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام است، گفت: طرح‌های هفته دولت در استان مرکزی ۵ هزار شغل ایجاد می‌کند.

فرزاد مخلص الائمه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: در طول سال دو مقطع زمانی هفته دولت و دهه فجر فرصت‌های ویژه‌ای را برای ارائه گزارش برنامه‌های دولت و پیشرفت‌های انقلاب ایجاد می‌کنند.

وی افزود: در هفته دولت امسال یک هزار و ۱۸۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با صرف اعتباری بالغ‌بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای حدود ۵ هزار نفر در سطح ۱۲ شهرستان، عمدتاً مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و عملیات اجرایی تعدادی نیز آغاز خواهد شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: دولت سیزدهم با تأکید رئیس‌جمهور به‌طورجدی بر تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام متمرکز است به‌ویژه اینکه بتوانیم با اولویت‌بندی مناسب و تخصیص صحیح منابع محدودی که در اختیار داریم، این پروژه‌ها را طی زمان‌بندی به اتمام برسانیم.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در استان مرکزی جذب و هزینه شد که رقم بی‌سابقه‌ای است درحالی‌که طی ۶ سال قبل از آن درمجموع ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی وارد استان شده است.

مخلص الائمه خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی استان مرکزی این اقتضا وجود داشت که در هفته دولت مهمانان کشوری مرتبط با حوزه اقتصاد و صنعت در استان حضور یابند که در این راستا طی روزهای آینده میزبان وزیر صمت خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474610

مهمترین اخبار ایران و جهان: