نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 09:32

موقوفات جدید با نیت ترویج قرآن در کشورهای سوئد و دانمارک ایجاد می‌شود

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه قصد دارد به منظور ترویج قرآن در کشور‌های سوئد و دانمارک موقوفات جدید با همین نیت به ثبت برساند.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد برای مقابله با هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور‌های غربی خصوصاً سوئد و دانمارک موقوفات قرآنی با هدف ترویج آیات الهی در این کشور‌ها ثبت و راه‌اندازی کند.

وقف قرآن با هدف مقابله با اهانت به ساحت آیات الهی

حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با فارس درباره این اقدام گفت: این کار با هدف مقابله با اتفاقات تأسف‌آور اخیر که منجر به توهین و هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم با مجوز دولت های سوئد و دانمارک شد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به این صورت وقف‌های جدید قرآنی ایجاد و از عوائد آن فعالیت‌های قرآنی مختلفی در کشور‌های سوئد و دانمارک انجام خواهد شد.

برنامه‌های اوقاف برای ترویج قرآن در سوئد و دانمارک

مجیدی‌مهر درباره برنامه‌های مورد نظر برای ترویج قرآن در سوئد و دانمارک گفت: «خرید و توزیع قرآن کریم در کشورهای دانمارک و سوئد»، «ایجاد مؤسسه قرآنی در کشورهای دانمارک و سوئد با هدف ترویج قرآن کریم»، «ایجاد یا حمایت از NGO های قرآنی و فرهنگی فعال در کشورهای دانمارک و سوئد»، «برگزاری مسابقات و محافل قرآن کریم در کشورهای دانمارک و سوئد»، «برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم در کشورهای دانمارک و سوئد»، «برگزاری نمایشگاه قرآنی و فرهنگی در کشورهای دانمارک و سوئد»

راه‌های مشارکت در وقف قرآن

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف درباره نحوه شرکت در این وقف ارزشمند گفت: از علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم دعوت می‌شود به منظور مشارکت حداکثری در این امر خداپسندانه به ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور مراجعه و یاریگر قرآن عزیز باشند. علاقه‌مندان در صورت نیاز به راهنمایی می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۴۸۷۱۷۱۲ در ساعات اداری با کارشناسان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تماس حاصل کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1468854

مهمترین اخبار ایران و جهان: