نیوز سیتی!
04 مهر 1402 - 20:29

کارگروه مقابله با قاچاق سوخت در کشور تشکیل شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با هدف پیوستگی اقدامات مقابله ای باید کارگروه مشترک مقابله با قاچاق سوخت با حضور و مشارکت استان های همجوار خراسان‌جنوبی و با محوریت ستاد کشور تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز با نماینده ویژه رئیس‌جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری دیدار کرد و به تشریح اقدامات استان در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز پرداخت.

وی بر ضرورت هم افزایی استان ها در بحث مقابله با قاچاق سوخت تأکید کرد. 

وی با اشاره به نتایج مثبت اقدامات مقابله ای صورت گرفته، تصریح کرد: همه ظرفیت های استان به منظور کنترل و مدیریت  موضوع قاچاق بکار گرفته شده است. 

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه محور فعالیت های کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز استان بر اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: موضوع قاچاق سوخت و مقابله با آن، هزینه های سنگینی را به استان تحمیل کرده است. 

قناعت با اشاره به اقدامات شبانه روزی، بی وقفه و ارزشمند نیروی انتظامی در زمینه مقابله با قاچاق سوخت، از آمار فوتی ها و مصدومینی گفت که روزانه در جریان فعالیت خودرو های موسوم به شوتی در محورهای مواصلاتی استان شاهد هستیم. 

وی به آمار شهدا و مجروحان نیروی انتظامی هم اشاره کرد و متذکر شد: با هدف پیوستگی اقدامات مقابله ای باید کارگروه مشترک مقابله با قاچاق سوخت با حضور و مشارکت استان های همجوار خراسان جنوبی و با محوریت ستاد کشور تشکیل شود. 

استاندار خراسان‌جنوبی با طرح درخواست مجوز کارگروه فنی تعیین ماهیت فرآورده های نفتی در استان، اظهار داشت: نظارت هوشمند بر زنجیره عرضه کالا( شناسه کالا و کد رهگیری) در دستور کار کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان است. 

قناعت افزود: جریان سازی رسانه ای درخصوص قاچاق کالا و تقبیح آن، تشدید نظارت ها به منظور جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی از مرزهای استان و... از دیگر اقدامات این کمیسیون است.

وی اتخاذ تدابیر لازم به منظور تشویق و تقدیر از ضابطین و کاشفین موضوع قاچاق، تخصیص اعتبار به منظور تکمیل ساختمان قاچاق کالا، تأمین زیرساخت های لازم و تجهیز ایستگاه های بازرسی در محورهای مواصلاتی و... را از مطالبات استان مطرح کرد. 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری، ضمن تشکر از اقدامات کمیسیون در استان، فعالیت‌های صورت گرفته را ارزنده خواند. 

رضوی درخصوص پیگیری درخواست ها و مطالبات مطرح شده قول مساعد داد. 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516698

مهمترین اخبار ایران و جهان: