نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 11:44

خاندوزی: کمیته مشترک اقتصادی بین ایران و مصر تشکیل شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به حضور در نشست سالانه بانک توسعه زیرساخت آسیایی، از تشکیل کمیته اقتصادی میان ایران و مصر و نیز فعال شدن بانک مشترک دو کشور خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ، احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست سالانه بانک توسعه زیرساخت آسیایی و کارشکنی‌ها درباره حضور ایران در این نشست، اظهار داشت: مقرر شد که در سفر معاون رئیس بانک به ایران مستندات پروژه‌ای که برای استفاده از ظرفیت بانک توسعه زیرساخت آسیایی آماده است، به وی ارائه شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در این بانک عضو هستند، اضافه کرد: در نشست سالانه این بانک دیدگاه‌های ایران از سوی وزیر اقتصاد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و فرصتی برای مذاکرات دو جانبه با مقامات کشورهای اندوزی، عراق و هند درباره موضوعات دو جانبه و همکاری‌های اقتصادی به وجود آمد.

خاندوزی افزود: پس از سال‌ها وزرای اقتصاد ایران و مصر دیدار کردند و استقبال بسیار گرمی از سوی وزیر مالیه مصر صورت گرفت، تقریبا با تمام پیشنهادات اقتصادی برای احیای روابط اقتصادی موافقت و کمیته مشترکی بین وزرات اقتصاد ایران و وزارت مالیه مصر برای پیگیری پروژه‌های مشترک تشکیل شد.

تکمیل می شود...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517198

مهمترین اخبار ایران و جهان: