نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 14:04

رایزنان بازرگانی بازارهای جدید خارجی برای خراسان‌جنوبی پایه گذاری کنند

نماینده وزارت امور خارجه در خراسان‌جنوبی گفت: باید با رایزنی متمرکز رایزنان بازرگانی بازارهای جدیدی در دامنه گسترده‌تری برای خراسان جنوبی پایه گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین زارعی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی امروز در جلسه مشترک مسوولان بخش خصوصی و دولتی استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی با رایزنان ‌بازرگانی ایران در کشور‌های مختلف، اظهارداشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یک منطقه نوپاست که از سال ۹۳ شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی در دو سایت مرکز استان و نقطه صفر مرزی فعال است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یکی از مناطق بخش خصوصی است و صفر تا صد آن توسط این بخش اداره می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه ورود اتباع خارجی با توجه به جانمایی خوبی که منطقه ویژه اقتصادی دارد، آزاد است، بیان کرد: ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری که در نقطه صفر مرزی انجام شده بین ایران و افغانستان مشترک است.

حسین ابراهیمی، نماینده وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: کالاها و محصولات صادراتی استان خراسان جنوبی با همت و تلاش همه بخش‌های اقتصادی و فعالان تجاری خصوصی و همچنین با همکاری همه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها به بازار کشورهای افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه اوراسیا وارد و استمرار دارد.

پایه گذاری بازارهای جدید خارجی

وی با بیان این که باید با رایزنی متمرکز رایزنان بازرگانی بازارهای جدیدی در دامنه گسترده‌تری برای خراسان جنوبی پایه‌گذاری شود، افزود: ارتباط سازنده با بخش‌های خصوصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به دلیل کاهش فرایند بوروکراسی مثمر ثمرتر و نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.

نماینده وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی ادامه داد: رایزنان باید در کنار موضوع معرفی محصولات ایرانی و بازاریابی این محصولات با‌کیفیت سیاست‌گذاری خود را بر موضوع مهم بازارسازی محصولات ایرانی با اتکا به نیروهای محلی معتبر و فعال کشور مستقر متمرکز کنند.

ابراهیمی با اشاره به این که در صورت راه‌اندازی بازارها و نمایشگاه‌های دائمی از محصولات ایرانی، شرکت‌های تجاری استان خراسان جنوبی آمادگی کامل جهت تامین محصولات این بازارها را بر عهده می‌گیرند، گفت: به طور مستمر ذائقه بازار محل ماموریت رایزنان در زمینه محصولات و مزایای کشاورزی، نیازمندی‌های صنعتی و حتی خدمات فنی و مهندسی باید برای بخش خصوصی کشور ایران ارسال شود.

وی بیان کرد: وزارت امور خارجه آمادگی دریافت اطلاعات را دارد و به طور حتم آن ها را در اسرع وقت در اختیار بخش‌های اقتصادی فعال قرار می‌دهد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478854

مهمترین اخبار ایران و جهان: