نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 12:24

کاهش ۲۸ درصدی تخلفات نانوایی ها در قزوین

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تخلفات حوزه نانوایی‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون با انجام بازرسی و آگاهی بخشی به جامعه، ۲۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جمشید خدایاری اظهار کرد: تخلفات حوزه نانوایی‌های استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون با انجام تمهیدات بازرسی و آگاهی بخشی به جامعه، ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در این مدت، میزان بازرسی ها از واحدهای صنفی و استمرار گشت‌های روزانه در نوبت های صبح و عصر، دو برابر گذشته صورت گرفته است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: ۶۷ درصد تخلفات در حوزه کالاهای اساسی قزوین متعلق به واحدهای نانوایی است که این مساله باعث شده تا گشت‌های روزانه روی این بخش متمرکز شوند.

این مسوول اضافه کرد: براساس تحلیل‌های صورت گرفته در حوزه آرد و نان،‌ تخلفات عمده این صنف به ترتیب کم فروشی، اخذ کالا بر خلاف ضوابط صنفی، عرضه خارج از شبکه، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و تعطیلی خودسرانه بود که البته و به تازگی تخلف کنجدپاشی بر روی نان نیز به این موارد اضافه شده است.

خدایاری عنوان کرد: براساس نوع نان نیز نانوایی های لواش، سنگک و بربری به ترتیب بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده‌ اند که متاسفانه برخی از واحدها به دلیل تکرار تخلف برای اعمال قانونی به فرمانداری و مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483010

مهمترین اخبار ایران و جهان: