نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 19:59

رومانی: حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین تهدیدی برای ما نیست

وزارت دفاع اوکراین روز یکشنبه گفت که حملات پهپادی اخیر روسیه به زیرساخت‌های اوکراین در اودسا تهدیدی برای این کشور به شمار نمی‌آید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع رومانی روز یکشنبه گفت که حملات نظامی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین تهدیدی نظامی برای رومانی به شمار نمی‌آید.

در بیانیه وزارت دفاع رومانی آمده است: «سازمان‌های مسئول در وزارت دفاع اوضاع ناشی از حملاتی که پهپادهای روسی شب گذشته به زیرساخت‌های بندر رینی در شهر اودسای اوکراین انجام دادند را بررسی کردند و تسلیحاتی که روسیه در این حمله استفاده کرده هیچ تهدید نظامی مستقیمی چه دریایی یا زمینی برای رومانی به شمار نمی‌آید».

وزارت دفاع رومانی اضافه کرد که بخارست از نزدیک اوضاع دریایی، زمینی و هوایی را زیر نظر داشته و اقدام به تقویت بخش شرقی به عنوان بخشی از اقدامات بر اساس طرح‌های ملی و طرح‌های همکاری با همپیمانان کرده است».

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که نیروی هوا و فضای روسیه شب گذشته با استفاده از پهپادها، حملات گسترده‌ای را علیه مخازن ذخیره سوخت برای خودروهای جنگ اوکراین در بندر رینی در شهر اودسا انجام دادند.

حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین از روز 10 اکتبر 2020 و پس از حملات اوکراین به پل شبه جزیره کریمه آغاز شد. روسیه معتقد است که سازمان اطلاعات اوکراین پشت حملات به پل شبه جزیره کریمه بوده است.

 مقام‌های اوکراینی پیشتر گفته بودند که، روسیه روز گذشته (شنبه)، در حمله پهپادی سه ساعت و نیمه خود به بخش‌هایی از منطقه «اودسا»، زیرساخت بندر رود دانوب را هدف قرار داد و در نتیجه آن دست‌کم دو نفر زخمی شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای مسلح اوکراین در کانال تلگرامی خود گزارش کردند که سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین، ۲۲ پهپاد که در ساعات اولیه یکشنبه به منطقه اودسا را در جریان حمله به اودسا ساقط کردند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483710

مهمترین اخبار ایران و جهان: