نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 17:57

۶۰ تکنیسین فوریت‌های پزشکی در استان بوشهر اضافه می‌شود

گناوه- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: حدود ۶۰ نیروی تکنیسین فوریت‌های پزشکی طی ماه‌های آینده در استان بوشهر اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیز نژاد بعد از ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح پایگاه خیر ساز اورژانس ۱۱۵ شهری در گناوه با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: امروز افتتاح پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری گناوه که یک پروژه خیر ساز است به مناسبت هفته دولت انجام می‌شود و امید است که با افتتاح این پایگاه بتوان به مردم خدمات شایسته‌تری ارائه داد.

خدمت رسانی ۵۷ پایگاه اورژانس در استان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در استان بوشهر ۵۷ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در حال خدمت رسانی به مردم این استان هستند.

وی افزود: یکی از قسمت‌های مهم خدمات بهداشت و درمان پایگاه‌های پیش بیمارستانی است که خط اولی که با بیماران خاص و کسانی که در معرض تهدید جانی، مصدومان حوادث و تصادفات و سوانح قرار دارد و یکی از حساس‌ترین خدمات در این بخش‌ها انجام می‌شود.

عزیز نژاد اضافه کرد: در شهرستان گناوه با افتتاح این پایگاه خدمات در این حوزه افزایش کیفیت بیشتری خواهد یافت.

۶۰ تکنیسین فوریت‌های پزشکی در استان بوشهر اضافه می‌شود

وی گفت: با توجه به پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده و علیرغم همه محدودیت‌های موجود، حدود ۶۰ نیروی تکنیسین فوریت‌های پزشکی در ماه‌های آینده در سطح استان اضافه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: بخشی از این نیروها که به دلیل محدودیت‌هایی با جذب مخالفت شده بود نیز با پیگیری‌ها و نشست‌ها انجام شده موافقت آنها نیز حاصل شد که این اقدام ارزشمندی خواهد بود.

وی تصریح کرد: این نیروها به صورت پیمانی، رسمی و حتی شرکتی به زودی انجام می‌شود و این پایگاه در شهرستان گناوه نیز بهره لازم را خواهد داشت.

وی گفت: آمبولانس‌هایی نیز در سطح ملی وزارت بهداشت در آستانه خرید و توزیع است که انتظار می‌رود استان بوشهر نیز سهم خوبی در این مورد داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: امید است که بتوان در تأمین نیروها در همه حوزه‌های سلامت به ویژه اورژانس پیش بیمارستانی وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با تقدیر از این خیر نیک اندیش گفت: همت بالای این خیر در ساخت این پروژه قابل تقدیر است و ما پیگیر تأمین و آمبولانس و امکانات هستیم.

این پایگاه اورژانس ۱۱۵ پیش بیمارستانی واقع در محله حرم به حرم شهر گناوه به همت خیر نیک‌اندیش «علی بیروتی» و به نیت و نام پدر این خیر مرحوم «حاج حسین بیروتی» در ۲ طبقه با زیربنای ۳۲۰ متر مربع و اعتبار ۶۰ میلیارد ریال احداث شده است که همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466610

مهمترین اخبار ایران و جهان: