نیوز سیتی!
28 شهریور 1402 - 18:06

توزیع ۱۳۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی با هدف محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امید به آینده، جهادتبیین و خدمات‌رسانی به محرومین از جمله ماموریت‌های واضح و روشن این نهاد است، گفت: از ابتدای فعال شدن قرارگاه کمک مومنانه در استان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی با هدف محرومیت‌زدایی به دست نیازمندان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سردار علی‌محمد اکبری صبح امروز در آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به محرومیت اکثر روستا‌های استان، گفت: بخش زیادی از روستا‌های مناطق عشایری در فقر مطلق به سر می‌برند، اما به برکت وجود جهادگران گمنام در مجموعه سپاه و بسیج در بحث محرومیت‌زدایی و سازندگی در هر نقطه از استان شاهد تلاش‌ها و نتایج فعالیت‌های این افراد بوده‌ایم.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امید به آینده، جهادتبیین و خدمات‌رسانی به محرومین از جمله ماموریت‌های واضح و روشن این نهاد است، گفت: از ابتدای فعال شدن قرارگاه کمک مومنانه در استان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به منظور محرومیت‌زدایی به دست نیازمندان رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده کمک‌ها توسط خیرین انجام می‌شود، افزود: بعد از شناسایی نیازمندان و محرومین توسط بسیجیان و ائمه جمعه اطلاعات این افراد در بانک اطلاعات ثبت می‌شود تا دسترسی راحت‌تری جهت کمک به آن‌ها در شرایط مختلف داشته باشیم و جامعه هدف دقیق‌تر و مشخص‌تری را خدمات رسانی کنیم.

اکبری با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی ما در قالب‌های مختلف در حال خدمات‌رسانی به محرومین هستند اما باز هم خلأ و نیازمندی‌هایی وجود دارد، بیان کرد: جهادگران در زمینه‌های مختلف خدمات‌رسانی خود را به محرومین با شعار (به وسیله مردم، کار برای مردم) انجام می‌دهند و جهاد و خدمت به محرومیت نوعی خودسازی معنوی است.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم استان تصریح کرد: با کمک خیرین، فرمانده کل سپاه و بسیج سازندگی توانستیم در سال جاری بیش از ۲۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کرده و به آغوش خانواده بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رود اصلی زاینده‌رود، کارون و دز است، خاطرنشان کرد: با این وجود در حال حاضر به بیش از ۲۵۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود و با تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در سپاه به بیش از ۷۰ هزار روستا در کشور آبرسانی شده است.

اکبری گفت: به برکت وجود دولت مردمی و جهادی توانستیم از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در استان برای ۱۲۰ روستا در بحث تامین آب شرب سالم خدمات‌رسانی کنیم.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1503110

مهمترین اخبار ایران و جهان: