نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 07:44

معدوم سازی بیش از 2.5 تن گوشت سفید غیرقابل مصرف در زاهدان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان از معدوم سازی بیش از 2.5 تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان خبر داد.

حامد گنجعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه، نظارت‌های بهداشتی مستمر بر عرضه فرآورده‌های خام دامی نظیر رستوران، قصابی و سردخانه‌ها توسط کارشناسان ادارات دامپزشکی در سطح شهرستان انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان افزود: در این بازدیدها بیش از 2.5 تن گوشت سفید که به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شرایط ظاهری بسیار نامناسب، پس از چندین مرحله بازدید و نمونه‌برداری، به علت بالابودن میزان بار میکروبی براساس نتایج آزمایشگاهی منع مصرف انسانی تشخیص داده شد و به دستور مقام قضایی با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برابر دستورالعمل‌های نظارتی دامپزشکی معدوم شد.

وی گفت: اداره دامپزشکی زاهدان به منظور افزایش سطح بهداشت و سلامت جامعه به صورت مستمر با هماهنگی و همکاری سایر ادارات مربوطه بویژه مراجع قضایی هیچ گونه اغماضی نداشته و در صورت مشاهده تخلفات موارد را به نحو مقتضی پیگیری قانونی خواهد کرد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497510

مهمترین اخبار ایران و جهان: