نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 10:11

کلنگ‌زنی دو پروژه خدماتی و آموزشی با حضور استاندار کردستان در دهگلان

با حضور استاندار کردستان و نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس دو پروژه درمانگاه تامین اجتماعی و یک مدرسه ۱۲ کلاسه در دهگلان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، استاندار کردستان پروژه ساخت درمانگاه عمومی تامین اجتماعی  شهرستان دهگلان را در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۴۲ متر مربع کلنگ‌زنی کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه به مقوله مهم سلامت  و ارتقای سرانه درمانی در استان اشاره کرد و گفت: همگرایی مسوولان در روند اجرای پروژه‌های عمرانی، آموزشی و درمانی به عینه در شهرستان دهگلان نتیجه‌بخش بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد، با ساخت این درمانگاه، خدمات‌دهی به جامعه هدف بیمه شدگان تامین اجتماعی و عموم مردم به نحو مطلوب انجام شود.

استاندار کردستان با اعلام اینکه خدمات‌دهی به ۲۳ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در کردستان از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، بر اتمام این پروژه درمانی در مدت زمان ۲۲ ماه اعلام شده به تصریح تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه آغاز پروژه‌های عمرانی، آموزشی و درمانی مطابق برنامه زمانبندی کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: رسالت دولت مردمی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود که با همدلی و تلاش جهادی مسوولان، اتمام کلان پروژه‌های آب، راه  و راه آهن در کردستان در آستانه تحقق ۱۰۰ درصدی است.

زارعی‌کوشا با اشاره به ارتقای شاخص آسفالت راه روستایی در کردستان به ویژه شهرستان دهگلان اطمینان داد که دولت منطبق با پتانسیل‌های منطقه لیلاخ در زمینه توسعه کشاورزی نیز راهبرد توسعه‌محور با چشم‌انداز، بلندمدت دارد.

درمانگاه عمومی تامین اجتماعی شهرستان دهگلان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۴۲ مترمربع با زیربنای ۳۰۱۱ مترمربع با اعتبار ۷۵۰میلیارد ریال در سه طبقه ساخته می‌شود.

کلنگ‌زنی ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک شیدای دهگلان

محمدی معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان دهگلان به جزئیات این پروژه پرداخت و در ادامه افزود: این مدرسه ۱۲ کلاسه با مساحت یک هزار و ۷۰۶ مترمربع فضای آموزشی در شهرک تازه ساخته شده شیدای دهگلان احداث خواهد شد. 

 اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در مراسم کلنگ‌زنی این طرح هم، آموزشی تقارن هفته دفاع مقدس، هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت و ارتقای شاخص‌های آموزشی با اهتمام دولت و کمک خیرین مدرسه‌ساز را از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم در استان عنوان کرد.

وی افزود: عدالت‌محوری در توسعه فضاهای آموزشی در نقاط شهری و روستایی استان رویکرد مهم دولت است که در شورای آموزش و پرورش همیشه به مسوولان تاکید می‌شود.

زارعی‌کوشا با اشاره به استعدادهای درخشان تحصیلی در کردستان، کسب رتبه‌های تک رقمی در کنکور سراسری امسال را یادآور شد و افزود: ساخت مدارس به معنای پرورش نیروی انسانی در آینده است که ما نباید از این مسئله مهم غافل باشیم‌.

عملیات احداث مدرسه ۱۲ کلاسه شهر دهگلان در سه طبقه با اسکلت بتنی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال آغاز شد و برای اتمام این پروژه ۳۲۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519210

مهمترین اخبار ایران و جهان: