نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 16:40

لاوروف: سران بریکس برخلاف همتایان غربی با مسائل واقعی سروکار دارند

وزیر خارجه روسیه گفت رهبران بریکس برخلاف همتایان غربی با مسائل واقعی سروکار دارند و بجای زبان از مغز خود استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به شبکه «روسیا-۱» گفت رهبران بریکس با مسائل واقعی سروکار دارند، در حالی که سیاستمداران و خبرنگاران غربی بیشتر به تکان دادن زبان تمایل دارند. 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، او در اشاره به سیاستمداران و خبرنگاران غربی که با تحقیر درباره بریکس حرف زدند، گفت: این نشان می‌دهد آن‌ها زبان خود را تکان می‌دهند، در حالی که ما از مغز خود استفاده می‌کنیم و در مسائل واقعی درگیر می‌شویم.

وزیر خارجه روسیه این اظهارات را در برنامه «مسکو.کرملین.پوتین» که بخشی از آن را «پاول زاروبین» خبرنگار در کانال تلگرامی خود قرار داد، بیان کرد. 

اجلاس سران بریکس ۲۲ تا ۲۴ اوت (۳۱ مرداد تا دوم شهریور) در ژوهانسبورگ برگزار شد. در این رویداد، سران کشورها و دولت‌ها از کشورهای جهان جنوب بزرگترین نشست سال‌های اخیر را برگزار کردند. رهبران ۵۴ کشور آفریقایی هم به این نشست دعوت شدند. 

کشورهای عضو توافق کردند ایران، آرژانتین، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات اول ژانویه ۲۰۲۴ به این اتحاد بپیوندند. پیش‌تر، «آنیل سوکلال» نماینده آفریقای جنوبی که ریاست کنونی گروه بریکس را عهده‌دار است، گفته بود حدود ۳۰ کشور برای پیوستن به این گروه علاقه‌مند هستند و برخی از آن‌ها درخواست رسمی ارائه کرده‌اند. 

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در ژوهانسبورگ در خصوص پذیرفتن اعضای جدید گفت احتمال عضویت کشورهای غربی در گروه بریکس وجود ندارد. این مقام ارشد روسیه تاکید کرد تا زمانی که کشورهای غربی سیاست‌های خصمانه علیه یکی از اعضای بریکس داشته باشند، هیچ شانسی برای پیوستن به بریکس ندارند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471810

مهمترین اخبار ایران و جهان: