نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 16:46

۹۹.۸ درصد مردم مرکزی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند

ساوه- مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: ۹۹.۸ درصد از مردم استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کمال آبادی ظهر یکشنبه در مراسم گازرسانی به سه روستا شهرستان ساوه با اشاره به گازرسانی به هزار و ۲۰ روستای استان مرکزی گفت: شرکت گاز استان مرکزی با داشتن ۳۵ شهر، ۱۰۰ درصد گازرسانی شهری را دارد.

وی ادامه داد: با این طرح ۹۹.۸ درصد از خانوارهای کل استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند که آمار قابل قبولی در سطح کشور است.

کمال آبادی فراهانی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تاکنون ۴۷۲ خانوار استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده‌اند، گفت: در طرح بهینه سازی موتورخانه‌ها در سطح استان تاکنون برای شش هزار ۷۳۵ واحد موتورخانه موافقت نامه اجرا منعقد شده است که از این تعداد تاکنون نزدیک به دو هزار و۶۲۱ از ابتدای طرح بهینه سازی شده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان اولین استان سبز گازرسانی در کشور معرفی می‌شود، گفت: عملیات گازرسانی به روستای ورکبار از توابع بخش نوبران ساوه با اعتبار ۷۷ میلیارد ریال به طول شبکه ۱۰ هزار و ۷۱۶ متر شبکه پلی اتیلن اجراشده است.

کمال آبادی ادامه داد: با گازرسانی به بیش از ۷۰ خانوار این روستا، سالانه بالغ بر ۱۴۰ هزار لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی صورت می‌شود این مهم کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به افتتاح ایستگاه ۱۰۰ هزار متر مکعبی در روستای قوچ امامی گفت: با افتتاح این ایستگاه کمک شایانی به تقویت شبکه گاز شهر صنعتی و روستاهای مجاور کمک خواهد کرد.

فراهانی کمال آبادی اضافه کرد: تا پیش از این ظرفیت ساعتی ایستگاه‌های ساوه ۲۰۰ هزار متر مکعب در ساعت بود که با احداث این ایستگاه به ۳۰۰ هزار متر مکعب در ساعت افزایش خواهد یافت با توجه به صنعتی بودن این منطقه موجب پایداری شبکه در فصول سرد خواهد شد.

مدیر عامل گاز استان در خصوص آغاز عملیات گازرسانی به دو روستای خرازان تفرش وپلنگ آباد ساوه گفت: بودجه پیش بینی شده برای طرح خرازان ۹۶ میلیارد ریال است که این طرح با لوله کشی به طول ۱۱۷۰۰ متر با گازرسانی به بیش از ۷۴ خانوار ساکن در این روستا انجام خواهد شد که زمینه صرفه جویی ۱۴۸ هزار لیتری را در گاز مایع فراهم خواهد کرد.

وی افزود: اجرای گازرسانی به روستای پلنگ آباد ساوه نیز با بودجه‌ای بالغ بز ۳۶ میلیارد ریال در دست انجام است که برای این طرح ۴۹۶۸ متر شبکه اجرا می‌شود با گازرسانی به خانوارهای این روستا صرفه جویی ۸۰ هزار لیتری در سوخت مایع را خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471698

مهمترین اخبار ایران و جهان: