نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 12:36

آغاز تغییر و تحول در کانون پرورش فکری با افتتاح سینمای کودک

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح معلم و دانش آموز، کتابخوانی، قصه‌گویی و سینمای کودک و نوجوان که امروز شاهد آن هستیم از مهمترین محورهای تغییر و تحول در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سینمای دانش آموزی صبح امروز با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مجتمع کانون پرورش افتتاح شد.

وزیر آموزش و پرورش پس از افتتاح سینمای کودک و نوجوان و در جمع خبرنگاران گفت: کانون پرورش فکری یکی از ارکان مهم نظام آموزشی برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مرکز ثقل نظام آموزشی است. کانون نقش بسیار مهمی در هویت سازی داشته و در صدور پیام‌های تربیتی و آموزشی به خانواده‌ها و همچنین به خارج از ایران نقش مهمی را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه کانون در مدیریت جدید رابطه بسیار تنگاتنگی با مدرسه پیدا خواهد کرد؛ گفت: موضوع کانون‌های مدرسه به صورت جدی در حال پیگیری است. طرح معلم و دانش آموز، کتاب و کتابخوانی، قصه‌گویی و سینمای کودک و نوجوان که امروز شاهد آن هستیم از مهمترین محورهای تغییر و تحول در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

صحرایی خاطر نشان کرد: در سراسر کشور بیش از هزار مرکز فرهنگی کانون پرورش را داریم که علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی و هنری به دانش آموزان در تابستان، در طول سال هم با مدارس همکاری خواهند کرد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حمایت از آثار خوب دیگر انتشارات از ابتکارات کانون است؛ گفت: در موضوع سینمای کودک و نوجوان هم یک طرح خلاقانه را آغاز کردیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472954

مهمترین اخبار ایران و جهان: