نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 13:02

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک اصفهان را فرا می‌گیرد

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: در روز سه‌شنبه وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نواحی غربی استان پیش‌بینی می‌شود که در روز چهارشنبه فراگیر شده و کل استان را در برخواهد گرفت.

لیلا امینی رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز در سطح استان آسمان به صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی و مرکزی استان به واسطه ماندگاری گرد و خاک از روز قبل تا اواخر امروز وجود خواهد داشت.

امینی ادامه داد: در روز سه‌شنبه مجددا وزش باد شدید و خیزش گردو خاک در نواحی غربی استان پیش‌بینی می‌شود که در روز چهارشنبه فراگیر شده و کل استان را در برخواهد گرفت.

 رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۵ و کمینه فردا صبح  ۱۹ درجه و آران و بیدگل با ۳۸ و بویین میاندشت با ۸ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعیه‌ای اداره کل هواشناسی استان اصفهان، از فردا سه‌شنبه تا روز چهارشنبه هشتم شهریورماه وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید موقت به ویژه مناطق غرب این استان را در برمی‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه اعلام کرده که پدیده باد شدید و گردوخاک روز سه‌شنبه در مناطق غربی اصفهان از جمله فریدون شهر، بویین میاندشت، گلپایگان، خوانسار، داران و چادگان را فرا می‌گیرد و روز چهارشنبه در مناطق غرب، جنوب و مرکز استان شامل فریدون‌شهر، بویین میاندشت، خوانسار، میمه، گلپایگان، چادگان، داران، سمیرم، شهرضا، دهاقان، مبارکه، ورزنه، زرین‌شهر، مورچه خورت، لنجان، اصفهان، نجف‌آباد، تیران و کرون ادامه خواهد یافت‌.

در این اطلاعیه نسبت به آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهن‌سال و نهال‌ها و آسیب به صنایع کشاورزی هشدار داده شده و توصیه شده گروه‌های حساس به ویژه افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، سالمندان، زنان باردار و کودکان از تردد در فضای باز خودداری کنند.

در این هشدار همچنین بر لزوم استفاده از بادگیر و قیم در باغات، خودداری از پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از سمپاشی و محلول پاشی به درختان و مزارع تاکید شده است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473198

مهمترین اخبار ایران و جهان: