نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 10:09

توضیح شرکت توانیر در رابطه با مطلب خبرگزاری مهر

مشهد ـ در پی انتشار مطلب خبرگزاری مهر در رابطه با «زیان روزانه هزار میلیارد تومانی صنعت برق خراسان رضوی از قطعی برق، شرکت توانیر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال انتشار مطلبی از سوی خبرگزاری مهر با عنوان «زیان روزانه هزار میلیارد تومانی صنعت برق خراسان رضوی از قطعی برق‌»، شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید:

با سلام و احترام

با عنایت به انتشار گزارشی با عنوان «زیان روزانه هزار میلیارد تومانی صنعت برق خراسان رضوی از قطعی برق» منتشر شده در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ توسط آن خبرگزاری، پاسخ آن ارسال می‌گردد.

دستور فرمائید حسب قانون مطبوعات نسبت به درج آن در اولین فرصت ممکن با تیتر ذیل اقدام گردد.

افزایش ۳۰ درصدی انرژی تحویلی به صنایع فلزی و ۱۵ درصدی به صنایع سیمان در سال جاری

با تلاش کارکنان صنعت برق و به ویژه پیگیری مجدانه وزیر نیرو در سال جدید به میزان ۷۷۸۷ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده که بیش از ۶۰۰۰ مگاوات آن را نیروگاههای جدید حرارتی و مابقی از طریق ارتقای نیروگاههای موجود و احداث نیروگاههای تجدید پذیر با ظرفیت ۸۵۰ مگاوات و نیروگاههای مقیاس کوچک با ظرفیت ۱۸۸ مگاوات انجام شده و سهم استان خراسان رضوی از این افزایش ظرفیت به میزان ۳۵۰ مگاوات بوده که در قالب اجرای واحد یک نیروگاه راشد و فاز دوم بخار نیروگاه فردوسی اجرا شده و به زودی واحد یک نیروگاه ابن یمین به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات نیر به شبکه متصل خواهد شد.

همچنین واحدهای نیروگاه‌هایی که آسیب دیده بودند با ظرفیت ۱۷۳۰ مگاوات طی برنامه ریزی رفع نقص شده و در مدار تولید قرار گرفته اند.

شایان ذکر است در سال جاری با طراحی و ابلاغ مشوق‌های طرح پاداش ۲۰ برابری، مشارکت مشترکین خانگی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و انرژی صرفه جویی حاصل شده و به بخش صنایع و کشاورزی اختصاص داده شد.

از سوی دیگر با توجه به سهم نسبتاً قابل ملاحظه بار سرمایشی ادارات، سازمانها و … طرح تغییر ساعت کار ادارات پیشنهاد و با تصویب هیئت دولت و سایر مراجع ذی صلاح ابلاغ شده و اجرای مدیریت استفاده از سیستم‌های سرمایشی ادارات در بازه‌های زمانی تعیین شده صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در انرژی مصرفی ادارات نسبت به سال گذشته محقق کرده است.

همچنین از ابتدای سال با حضور سندیکاها و برنامه‌های مدیریت مصرف صنایع ابلاغی وزارت صمت در بخش‌های مختلف، سیمانی‌ها، فولادی‌ها و سایر بخش‌های غیرفلزی با همکاری بسیار قابل تقدیر و ارزشمند کلیه صنایع استان برنامه مدیریت مصرف صنایع در استان‌های خراسان به نحوی انجام شد که علاوه بر تأمین انرژی پایدار، توانستیم انرژی تحویلی به صنایع نسبت به سال گذشته افزایش داده و میزان محدودیت‌های سال جاری نسبت به سال گذشته نیز کاهش یابد.

اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق فوق الذکر در سه ماه خرداد، تیر و مرداد سال جاری موجب شد که ۱۵ درصدی انرژی تحویلی به صنایع سیمانی و ۳۰ درصدی انرژی تحویلی به صنایع فلزی در استان خراسان رضوی نسبت به سال گذشته افزایش یابد در نتیجه به رغم محدودیت‌های صنعت برق و ناترازی تولید و مصرف، مدیریت صنعت برق خراسان رضوی توانسته است سهم با ارزشی در تحقق شعار سال و حمایت از تولید و اشتغال ایفا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482510

مهمترین اخبار ایران و جهان: