نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 02:31

امیدواری سوئد به موافقت پارلمان ترکیه با عضویت در ناتو

وزیر خارجه سوئد ابراز خوشبینی کرد که پارلمان ترکیه درخواست عضویت این کشور در ناتو را در زمان تشکیل جلسه مجدد خود در ماه اکتبر، تصویب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت چندین هفته از خبر موافقت دولت آنکارا با درخواست سوئد برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، آیین‌نامه این درخواست هنوز در پارلمان ترکیه به تصویب نرسیده است.

«توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد روز شنبه ابراز خوشبینی کرد که پارلمان ترکیه درخواست عضویت این کشور در ناتو را در زمان تشکیل جلسه مجدد خود در ماه اکتبر، تصویب کند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، بیلستروم بعد از دیدار با اعضای کنگره آمریکا طی نشست خبری گفت: «دولت سوئد هیچ سیگنالی در طول تابستان [درباره زمان تصویب درخواستش توسط پارلمان ترکیه] دریافت نکرده بجز همان‌هایی که پیشتر گفته شده بود. البته آنها و بیانیه‌ای که در ویلنیوس داده شد همچنان معتبر هستند».

وی در ادامه توضیح داد باوجود اینکه پارلمان ترکیه یک نهاد مستقل است، اما دولت آنکارا در ویلنیوس قول داده که تصویب سریع الحاق سوئد به ناتو در پارلمان را تضمین کند.

طبق این گزارش، وزیر خارجه سوئد همچنین افزود: «به نظر من این خودش گویای این موضوع است. این بدان معناست که دولت ترکیه متعهد به تصویب [درخواست عضویت سوئد در پارلمان] است».

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482254

مهمترین اخبار ایران و جهان: